Studentklänningsletande och körsbärsblommor.

 
En dag under påsklovet åkte jag till mamma för att göra en vanlig tandläkarkontroll, min mamma är tandläkare så jag går alltid hos henne. Dock måste jag vara världens jobbigaste patient för jag vill alltid fråga saker, om verkligen allt. Kanske att det fungerar när man är hos läkaren (jag frågar massor där också...) men när man går till tandläkaren kan det ju faktikst bli lite omständigt i och med att det är just tänderna som sk aundersökas och då kan man inte prata... 
 
 
Efter undersökningen var planerna att bege sig till stan för studentklänningsletande!! Jag har bestämt mig för att försöka hitta en studentklänning från en vintageaffär, och det finns ju en del av det slaget i Stockholm. Vi promenerade runt vid Zinkensdamm och besökte Judiths och Beyonde Retro, och även Beyond Retro nr 2 på Drottningatan. Jag hittade verkligen en potentiell klänning i varje affär men väl på kändes ingen värst bra. 
 
 
Dock är det inget att deppa över, eftersom det är vintage kommer det ju in nya hela tiden så snart gör vi en till runda på jakt efter en fin klänning! När vi blev trötta i fötterna av allt gående åt vi middag på K25 och jag beställde som alltid när jag är där laxquasimondos med aubergineröra från Grekturken. Min absoluta favoriträtt därifrån!!
 
 
Sedan gick vi till Kungsträdgården (som ni säkert har listat ut tack vare fotona ovan) där blommorna stod i full blom och jag drog fram kameran för att knäppa några bilder. Fullkomligt ÄLSKAR körsbärsblommor och speciellt när det blommar i Kungsträdgården. Så fint. 
 
 
 
Det var inte jättevarmt ute men vädret och solnedgången var superfin så vi gick från Kungsträdgården till Slussen. 
 
 
Jag fångade en mås i ett vingtag på bild. 
 
 
Nya löparskor var också införskaffade dagen till ära. Världens skönaste kan jag lova, det känns som att gå på moln när man har på sig dem. Efter att inte ha köpt nya löparskor sedan jag gick på friidrott (ca två år) så kände jag att det var dags. Så knäppt egentligen, under friidrottstiden köpte man nya skor i princip varje termin, det var verkligen viktigt. Efter jag slutade blev det aldrig av även fast jag använde mina gamla som en galning. Men nu så!!
 
 
Tycker denna bild ser så krispig och vårig ut! Den representerar liksom när vinter blir vår, lite kallt men ändå soligt och vårvarmt. Åh vilken förvirrad förklaring, kanske att ni förstår hur jag tänker?
 
 
Fina hus och körsbärsblom.
 
 
Och så var vi framme vid Slussen! 
 
 
Hittade en fint skriven skylt. 
 
 
Sedan tog vi tunnelbanan hem, missade precis en buss och istället för att stå och frysa i trettio minuter kom pappa och hämtade oss med bilen. Fin dag förutom att jag inte hittade min studentklänning, fast det är lite fint det med för då får jag ju gå en runda till och titta på massa andra fina klänningar vilket inte alls är helt fel. 
 
Ha en megabra lördag! Puss.
Dagbok., Fotografier. | |
#1 - - Shan Waliullah:

Åh älskar din nya blogg också!!! älskar din design ocskå!

Svar: Tusen tusen tack fina du, blir så glad!!
fgodling.blogg.se

#2 - - Daniela:

ÄNTLIGEN är du tillbaka!!!! <3

Svar: Wiiie! :D <3
fgodling.blogg.se

#3 - - Johanna:

Åh lycka till med studentklänningsletandet!!! Jag har skickat efter en som jag (tyvärr nästan) har skyhöga förväntningar på. Usch är typ nervös!
(och körsbärsblommen <3<3<3<3)(och din blogg <3<3<3<3)

Svar: Tusen tusen tack!!! Är så pepp på att hitta den där favoriten, jag hålla alla tummar och tår hihi! Men gud vad jag förstår att du är nervös, det skulle jag också vara, speciellt om man tror det kommer bli megabra! Vilket jag hoppas den kommer vara, spännande!!! Körsbärsblommor alltså, går det att uttrycka sin kärlek enough?! Och Johanna du är så himla bra, vet du det?! Blir så glad av dina kommentarer! Kram! <3
fgodling.blogg.se

#4 - - Julia Fogelström:

Så himla underbar Frida! Jag blir så himla glad av dig! Puss

Svar: Men du är ju världens finaste Julia, jag blir så himla himla glad av DIG ska du veta!! <3
fgodling.blogg.se

#5 - - millie ❀:

din nya blogg är fantastiskt fin!!

Svar: Men åh vad fin du är, tusen miljoner tack Millie!!
fgodling.blogg.se

Upp