Om en roadtrip

Sen igår hemkommen efter en helt galet braig vecka med min bästa vän. Åka bil söderut kanske beskriver allt på ett väldigt enkelt sätt, för de var det ju precis var det var, en roadtrip. Första stoppet (om man inte räknar med lite rast) var Harry Potter the exhibition i Norrköping!

Johanna var pepp! Utställningen var väldigt fin och det var häftigt att se äkta rekvisita trots att vi nite kunde sluta fundera över att kläderna var så himla små. Jag menar, är skådespelarna så korta på riktigt? Juste, Johanna blev sorterad av sorteringshatten och hamnade i Gryffindor. Lyckan alltså haha.

Efter att ha svalkat oss med AC i bilen pga väldigt väldigt varmt inne på utställningen åkte vi till kyrkogården där jag satte blommor i minneslunden till min morfar och mormor. Efter det väntade lunch som vi hade med oss (tomat- och mozarellamackor mmm). In i bilen igen, nästa mål var Kalmar!

Podcast- och musiklyssnande var det vi sysselsatte oss med längst Sveriges sommarvägar. Vi stannade i Oskarshamn för att sträcka på benen och...

... för att köpa glass!

Någon gång runt sju kom vi fram till vandrarghemmet där vi skulle bo över natten. Här är ett av mina köp från tidigare under dagen, Bertie Botts bänot i alla smaker, en självklarhet att köpa. Och bokstavligt talat fanns det i alla smaker, de äckliga smakerna var fruktansvärda!!

Middagsdags! Pizza och vin var vi sugna på och det var det vi letade efter när vi promenerade på Kalmars idylliska gator kantade av färglada hus, åh vad fint det var!

En närbild fick visa mitt humör, glad glad glad. Vi hittade en bra restaurang som blev vårt middagsställe. Dagen slutade på en uteservering och drinkar. Och att springa världssnabbt till Coop som skulle stänga om två minuter, vi hann! Promenerade den lilla biten tillbaka till vandrarhemmet och sedan somnade vi nästan direkt.

Nästa dag,alltså tisdag, fick kameran ligga i väskan hela dagen. Vi åkte ut på Öland, till Böda strand, där standhäng var det som gällde. När vi blev hungriga packade vi ihop och körde till Borgholm där vi åt goda laxburgare! Sedan påbörjades resan till Hässleholm som skulle ta lite mer än 3 timmar. Johannas syster bo där och det var även där vi bodde resten av resan.

Nu var det onsdag och vi tog bilen till Åhus där ännu en dag på standen väntade. Såklart, i och med den galna värmen. Vi var inte ensamma om att tycka så, standen var full av folk.

Temperaturen i havet stod väl på kanske 24 grader vilket är helt galet varmt för att vara havet. Och såklart jätteskönt, älskarälskarälskar att bad i havet.

På torsdagen var det såklart lika varmt med lika fint väder. Och var uppskattar man det mer än på en strand vid havet? Vi åkte tåg till Malmö och gick till en strand som heter Ribersborg.

Malmös gator är superfina! En halvbra bild men jag älskar murgröna.

Det mest fantastiska båthuset någonsin!!

Sola bada läsa bada sola. Väldans bra sysslor, precis det man orkar dagar som dessa.

Fredagen blev återigen en Åhusdag!

Min bok för tillfället, Sophies historia av Jojo Moyes. Och standproviant i form av kex.

Sen köpte vi glass och var med i nån tävling om en resa till Spanien. Och badade i vågor, alltså okej DET måste ju vara något av det bästa.

Lördagen tillbringades hemma med massor av läsande, pingisspelande och juste sovmorgon. Väderappen hade sagt åska men ingen åska varken hördes eller syntes utan klablå himmel och sol var det... Men vi hade det mysigt ändå!  Igår åkte vi ju som sagt hem, hela vägen från Hässleholm till Stockholm och stopp någonstans i Jönköping för lunch. Och sen missade vi ju allt oväder! Det var liksom sol hela hela vägen när det i Stockholm tydligen avr kaos pga regn och åska. Så knäpp att jag faktiskt saknar regn, i alla fall lite. Att höra regnsmatter när man vaknar eller ska gå och lägga sig, sedan kan det ju få vara fint väder på dagarna förstås...

Vad jag babblar om ingenting. Snart ska jag träffa Dani, vi har inte setts på jäääättelänge vilket ska bli så kul! Ha det fint!
Dagbok., Fotografier. | |
#1 - - Johanna:

Men alltså hallå vad härligt du verkar haft det!!!

Svar: Alltså ja, verkligen verkligen verkligen! Så himla härligt och världens frihetskänsla att kunna sätta sig i en bil och köra precis vart man känner för!