Om att måla på lakan.

I måndags skulle vi i klassen måla de lakan som ska sitta på vårt flak imorgon (IMORGON?!). Jag och Pau möttes tidigare vid IKEA för att köpa lakan. Vid kassan såg jag en så himla underlig sak som jag fortfarande inte kan sluta fundera över. Några kassor bort var det några som köpte sjutton stycken extrasängar, alltså såna där i metall med en randig madrass... Vad skulle de ha dem till undrar jag? Okej att man har kanske två tre sådana sängar hemma för gäster, men det är inte troligt att ha sjutton gäster och bara ha såna sängar, jag menar var får alla plats?? Och om det var till ett kollo till exempel tycker jag det är konstigt att köpa såna sängar istället för typ våningsängar, det är ju liksom inte världens mest sköna sängar... Okej, jag kanske tar detta lite för långt, men vill så gärna veta varför de köpte SJUTTON stycken?!
 
I alla fall, vi svängde förbi Skärholmen för att köpa tygfärg och sedan begav vi oss till skolan för att möta de andra. Vi skulle måla måla måla!
 
 
Det första lakanet som påbörjades var Google-lakanet. Det står alltså Google på det och under är det som en sökruta där det står min klass, NF11, och under har vi skrivit saker som är "vår klass" hehe... Åh det blev så fint!
 
 
På ett annat står det NaturForskare och sedan allas namn. 
 
 
 
Alla jobbade så himla bra!! 
 
 
"Inget är hetare än en naurvetare".
 
 
Jag, Julia och Julia tog lunchpaus precis innan matsalen skulle stänga och sedan tog vi med bananer till alla som målade, det blev ganska många.
 
 
Vi höll på från typ 12 till 17, slår vad om att alla hade mer eller mindre solsting när vi kom hem... Förresten är det absolut inte hela klassen på bilden, en hel bunt andra var och köpte massor av öl till flaket. Alltså oj vad de fick jobba, massor av olika affärer åkte de till för att ölen var ju slut på många ställen. Tur att de hade bil tänker jag, okej det hade inte gått annars eftersom vi nu har 60 flak öl... Det är så sjukt mycket haha. PEPP.
 
 
 
 
Så sjukt att nästa gång jag är vid skolan är det studentdag........ Va?! Usch jag börjar bli så sjukt nervös. Nora, jag förstår precis hur du kände igår.
 
 
När vi skulle ta bort lakanen hade färgen såklart torkat, men det hade blivit spår av vår text på asfalten. Så vackert alltså! Nu finns alla lakan hemma hos mig och det enda som ska fixas med dem inför imorgon är att strycka vissa. Och sedan ska jag skriva ytterligare en to do-lista så att jag absolut inte glömmer något (lakanen!!) imorgon... Ha det fint!
Dagbok., Fotografier. | |
#1 - - Julia:

HAHAHAHA ofta det står på skolgården nu?!!!!! BÄST!

#2 - - Johanna:

Ååh ha världens bästa dag!!! Och njut ordentligt på flaket för det är det roligaste jag gjort i hela mitt liv!!! <3

#3 - - elin:

ni ser ut att ha det varmt :)

Upp