Om böcker och Det handlar om dig.

 
 
Jag är inne i en läsperiod delux just nu och det känns så himla kul. Älskar när jag har såna perioder. Har ni några den här måste du verkligen läsa-tips jag kan skriva på min boklista? På kö står bland annat en, vad det verkar som, megajulig bok vid namn I heart christmas och sedan The kite runner. I veckan har jag läst ut två böcker, ganska ovanligt ändå för jag är inte världens mest snabbläsa person.
 
 
En av böckerna jag läste var Sandra Beijers Det handlar om dig, som jag velat läsa ett bra tag. Och jag blev verkligen fast, tyckte om den massor! En slängs direkt in i tonårsförälskerser med allt vad det innebär och boken fick mig verkligen att känna med huvudkaraktären. Glädje, kärlek, ilska, sorg, allt. 
 
 
Här är två av mina favoritstycken ur Det handlar om dig: 
 
Jag vill skrika att det är samma jävla måne men jag vågar inte. Det dunkar och slår innanför bröstkorgen och jag måste gå till toaletten och skölja ansiktet med kallt vatten.Vill allra helst banka huvudet mot kaklet tills allt spricker upp och någon måste ringa 112 och du följer mig till sjukhuset och stannar tills jag dör och håller tal på min begravning och ångrar allt, men det går inte.
 
- I alla fall, säger hon och tittar upp, så sa han att han aldrig känt för någon som han kände för mig.
Och då skrattar jag. Först svagt och inifrån men sedan högre, med magen och halsen och näsan spiller ut öl på golvet, måste hålla mig för bröstet. Hon iakttar med sina stora rådjursögon och munnen halvt öppen. När jag lyckats samla ihop orden säger jag: 
- Men vilken tur för dig.
Sedan vänder jag mig om och går därifrån. Hittar mina vänner, dansar i vardagsrummet med stängda ögon och kysser någon pojke som säger att han heter Tim.
Böcker., Fotografier., Tips. | |
#1 - - Frida:

Åh, har länge velat läsa det handlar om dig och nu blev jag ju ännu mer sugen. Jag har den senaste tiden tappat lässuget, men har några som jag ju verkligen tycker att man ska läsa - J.D. Salingers Catcher in the Rye eller Wuthering Heights. Dock låter ju den där juliga boken supertrevlig, du får gärna dela med dig hur den var när du läst den!

Upp