Livstecken.

Egentligen vill jag inte skriva någonting här om att de va längesen jag bloggade osv osv osv. Så det lämnar jag nu och förbereder er på att detta inlägg kanske blit oerhört babbligt, osammanhängande och långt. Som det kan vara. 
 
Okej, vad har hänt sedan jag skrev sist. Typ allt och jag tänker att de är en liten anledning till att jag inte kunnat samla mig och skriva ett himla litet blogginlägg. Så var ska jag börja... 
 
Här kommer en liten lista: 
- Jag har fyllt 20!
- Vi har haft vår första anatomi&fysiologitenta
- Jag var i Stockholm över påsk
- Klassen har haft en fest vi kallade kanylfesten, både kaosig & jätterolig kväll
- Det har varit massa massa soliga dagar, alltså VÅR
- Jag har blivit jättepollenallergisk
- Är numera cykelägare i världens cykligaste stad
 
Det där med cyklandet. Jag känner mig så oerhört töntig när jag cyklar, och livrädd! Folk cyklar liksom på ett speciellt sätt här, det är som att de kan ett alldeles eget språk och jag förstår ingenting. Men en bra strategi när en inte fattar någonting är ju att låtsas som att en fattar så det gör jag. Försöker se cool ut vid korsningar, på trottoarer, när jag trampar och när jag blir omkörd. Jaja... snart ska väl även jag lära mig att cykla som en äkta malmöit. 
 
Mina skolveckor är så himla himla lugna just nu och jag har knappt något schemalagt allas. Detta borde förstås utnyttjas så mycket mer som pluggtid än vad de gör, men det är väl tanken som räknas? Igår sa jag att "jag tar tag i alla imorgon" och det har jag gjort på sätt och vis. Dock får nog denna dag räknas bort i och med den sjuka ofokusheten som råder i mitt huvud. 
 
Så ikväll blir det mest att vila huvudet från skola (som jag inte gjort det tillräckligt hehe). Ernst nya program har premiär och jag är orimligt pepp, älskar älskar Ernst!! Ni får ha det så fint och så hoppas jag att vi hörs snartast igen. Puss!
Dagbok. | |
Upp