En pluggsöndag på Stadsbiblioteket.

 
 
 
Söndag. Och det tycks som att söndagar innebär sol här i Malmö, i alla fall lite. Och jag älskar det! Vilken himla skillnad hela ens sinnesstämning blir av bara lite sol. Av bilderna ovan kanske ni kan gissa att jag sitter på biblioteket, har så mycket kurslitteratur att gå igenom, men det känns okej för kursen vi läser är mest tänka/reflektera/vara medveten osv, inte så mycket som måste nötas in i huvudet, det kommer senare... I veckan hade vi dock en lektion på KTC, basalhygien! Så kul att göra praktiska saker.
 
Igår var en ligga i sängen hela dagen-dag, alltså verkligen. Dels för att jag behövde det psykiskt och dels för att vi hade klasshäng i fredags. Väldans roligt! Kändes bra att  få bekanta sig med nya klassisar på ett mer avslappnat sätt än i skolan, eftersom vi tyvärr inte haft någon inspark så var det här första hänget av det slaget. Men som sagt, det var jättekul! 
 
Nu kör vi skolvecka nummer tre och jag tänkte nog lägga in pluggväxeln nummer två samt lära känna malmöväxeln nummer två. Är pepp för stunden! Det känns bra och fint! Först tänktejag inte blogga förens jag kom hem men nej, får en feeling så är det lika bra att gå efter den. Nu fick jag en sån där pepp-känsla i hjärtat, älskar sånna. Och på fredag kommer min bästis hit, som jag lääääängtar.
 
 
Hoppas ni har det bra och mår bra och allt sånt bra, och om inte så är det nog så livet ser ut ibland men lova att inte sluta kämpa! Puss!
#1 - - Frida:

åh himla duktigt ändå. Jag hade tänkt ta värsta plugghelgen, skippade 2 fester för det, men det har ändå bara varit mys och läsa skönlitteratur hela helgen. men det behöver man ibland också.
Kram

Svar: Men åh, så måste en ju få göra ibland också, det är ju fantastiskt. Jag känner mest att jag sååå gärna skulle vilja ha en sån helg nu, bara mysa och läsa allt förutom kurslitteratur... Kram!
Frida

#2 - - Milla:

Sv: Vad kul att du tyckte det :) Kommer ni ha någon praktik under 1a terminen? :)

#3 - - Frida, ssk-student på Gotland:

Åh jag blir massa pepp på att plugga när jag ser dina bilder!!! :) Riktigt fina böcker på sista bilden. Blir lite roligare att plugga med fint material :)

Svar: Jag ser fram emot ett musikinlägg :D Jag är ute på min andra VFU nu. Egentligen vill jag kalla det min första då VFUn vi hade i T1 bara var sammanlagt fyra dagar. Denna termin är vi totalt sex veckor i äldreomsorgen. Går med både undersköterskor/boendeassistenter och sjuksköterskan. Ska bli kul att få gå med sjuksköterskan, men känns lite segt att gå med undersköterskorna då jag redan är utbildad usk. Men men, denna praktik är dels en omvårdnadspraktik och då får man hänga med usk för att få in den biten :)

Svar: Ja visst hjälper det att ha fina block och sån där! Älskar det. :D Musikinlägg står på min att blogga-lista, promise!! Åh vad spännande med VFU nu! Men förstår om det känns lite dubbelt att gå med usk om du redan är utbildad... Jag känner mig lite nervös att jag inte har någon typ usk-erfarenhet som en del andra har, men det ska nog gå bra ändå. Hoppas det känns kul att gå med en ssk, spännande!!
Frida

Upp