Ny vattenkokare-peppen!

 
Idag firar vi att jag blivit med vattenkokare! Det var verkligen på tiden känner jag, dessutom inbillar jag mig att te blir så mycket godare om en kokar vattnet i vattenkokare? Det är säkert inte så men SMIDIGT kan ju ingen säga att det inte är. Och är en te-fanatisker som jag så är det kanske ett must have. Juste, hur firar en vattenkokare om inte med ett nytt te!
 
 
Ett Pukka-te, jag älskar älskar förpackningarna! 
 
 
Vanilla chai som jag velat smaka så länge var huuur gott som helst. Det är koffeinfritt vilket passar perfekt till kvällen då en vill ta det lugnt istället för att få koffeinkick.
 
 
Idag har jag haft föreläsning i författningskunskap, alltså en massa juridik och sånt vi måste kunna. Visste ni att Lex Maria, dit en har skyldighet att anmäla till om det begåtts misstag i vården, fick sitt namn efter att Mariasjukhuset i Stockholm på 30-talet hade flaskor som såg likadana ut för bedövningsmedel som rengöringsmedel innehållande arsenik... Ni kan ju tänka er vad som hände. 
 
Vi hade också en kort föreläsning om vår fältstudiedag! Halva klassen ska vara på sjukhus och andra halvan på äldreboende, jag ska vara på sjukhus. Berättar mer om det någon annan dag, men jag är så pepp och det kommer säkert vara en galet intressant och ögonöppnande dag.
 
Imorgon är jag ledig och ska ta sovmorgon till 8 hade jag tänkt, fatta lyxen. Sen blir det en pluggdag på skolan och på kvällen är det kör, wihooo! Ha det fint!
#1 - - Emma:

Teet måste jag ha! Seeeen... vad kul att komma ut en liten kort tur på sjukhus :D det får du berätta mer om sen ja!

Svar: Testa det!! Så gott verkligen! Ja absolut, det ska jag skriva om!!
Frida

#2 - - Emma :

Spännande med fältstudiedag!
Älskar också Pukka-teerna, Så goda!!

Svar: Jaaa wiiie det ska bli såsåså spännande! Visste är de fantastiska! Jag köpte ett till igår hihi...
Frida

#3 - - Milla:

sv; okej då är det som för oss då, hade också praktik t2,4 och nästa blir t6:) Spännande med fältstudiedag :) Hoppas du får vara på någon spännande avdelning :)

#4 - - Frida:

Te är ju bara för gott! Jag älskar löste :D

Svar: Te är det bästa någonsin! Känner att jag kommer utveckla en vana att köpa minst ett nytt te i veckan... Bra eller dåligt kan ifrågasättas! Åh ja löste är fantastiskt!
Frida

#5 - - johanna:

åh blir ju helt sugen på att plugga igen när jag läser det här!!!

Svar: haha åh är det sant!! visst är det knäppt att om en har ett långt plugguppehåll så börjar en sakna det efter ett tag?! känns ologiskt men vad vet jag! det är kul att plugga saker som känns relevanta istället för att sitta och räkna nåt klurigt mattetal hehe!
Frida

Upp