Det är inte lätt.

Idag hade jag KTC, vi i minigruppen skulle träna på vitala tecken, alltså blodtyck, temp, puls och andning. KTC-lektionerna är oftast så himla roliga i och med att man får göra saker praktiskt. Men samtidigt så himla nervöst. Du har lärarens ögon på dig när du ska hitta de rätta blodkärlen för att känna puls och när vi mätte blodtryck använde vi ett dubbelstetoskop, liksom ett med två lyssnargrejer, ena fick en ha själv medan läraren hade den andra och lyssnade med. Att sedan säga "eeeh jag tror blodtrycket var 110/70" på världens mest osäkra röst är nästan bara jobbigt. Jag vill så gärna ha rätt, jag vill så gärna på pricken veta hur man gör och kunna. Tycker de är Så jobbigt att ha fel, säga fel, göra fel, så har det alltid varit. Önskar att det inte var så.  
Jag vet inte, ibland känns det bara som att alla andra fattar allt direkt och har så lätt för allt och så sitter jag där och har panik över att jag tycker det är megasvårt. 
 
Nåt roligare kanske. När jag hade slutat mötte jag upp Josse, Tara och Mattias för att äta lunch. Falafelrulle blev det, världens bästa. Jag tror aldrig jag kommer kunna lämna denna stad på grund av den maten. Och för 20 kr??? Det är galet. Om det inte öppnats ett falafelställe som här i Stockholm om jag väljer att bosätta mig där i framtiden så får jag väl öppna ett själv... Sen åt vi glass, fira våren såklart. Jag testade den nya Ben&Jerrys med kanelbullesmak. Väldigt god! 

Och nu sitter jag med böckerna redo för ett INTENSIVT hemtentaskrivande. Det gäller att lägga på ett kol nu och ett framtida mål ska definitivt bli att påbörja saker tidigare. Inte för att jag känner världens stress nu men tänk vad skönt att vara klar typ två dagar innan deadline. Det hände nog aldrig under gymnsiet hehe. Så nej, böckerna nu!! Ha det fint!
 
 
Och så två små Stockholmsbilder tagan i December vilket känns som flera år sedan... Livet alltså!
#1 - - johanna:

åh känner igen det där så himla mycket. att alla andra fattar så lätt. men tror nog alla känner så egentligen.

Svar: jag hoppas det och vill tro det... det är så krångligt med såna känslor!!
Frida

#2 - - Sara:

Så fina bilder!!

Svar: Men åh tack!!
Frida

#3 - - Julia:

Jag blir alltid lika förvånad när jag inser hur vackert Stockholm är! Som på dina bilder!!!

Svar: Så lätt att bli hemmablind!!
Frida

#4 - - ISA:

ÅHÅ, känner igen alla dessa ssk-termer ;) och vilket fynd med falafelrullen! why so cheap!??

Svar: Åh är det sant! Vad kul! Jaaa ojoj falafeln här är GULD!
Frida

Upp