Mammahelg.

I fredags kom mamma ner till Malmö för att hälsa på över helgen, så mysigt! Jag mötte henne på Stadsbiblioteket efter skolan och sen åt supergoda soppor på Satori (tips!!), handlade och till kvällen spontanköpte vi premiärbiljetter till operan Aida. Fin och himla bra var den, tycker det är helt galet hur en kommer på att en vill och är bra på att sjunga opera. Cred till alla operasjungande människor såklart men jag undrar hur de hittade sin talang? När jag "sjunger opera" (okej nu låter det som jag alltid går runt och jag det, vilket jag inte gör haha) så är det liksom världens mest oseriösa grej... Kanske började de så och sen ba "oj detta lät ju bra jag ska bli operastjärna". Eller nåt.. 
 
 
Igår lördag var vi hemma hos våra familjekompisar som bor här i Malmö, åt frukost och fikade. Det var supermysigt! Sedan gick jag och mamma på Moderna och såg två himla bra utställningar. Och åh jag måste berätta om filmen som fanns på ena utställningen, där det utanför stod varningslappar att här visas det läskiga bilder och klipp. Såklart är det en trigger för att vilja se det lite extra, i alla fall för mig. Men det var verkligen hemskt på riktigt. Det var bilder och klipp från massa hemskheter i världen under nutid och samtidigt som man fick se alla de fruktansvärda bilderna spelades poplåtar, typ Britney Spears och i rummet snurrade en stor diskokula. KONTRASTER. Och jag fick ångets över mänskligheten. Vad ska vi göra hörni?
 
 
Det var dags att promenera vidare! Så typiskt att det varit sol hela veckan förutom fredag-söndag... 
 
 
Såg en till sån här. Bra grej detta. 
 
 
Klockan var någonting efter fyra och vi visste att det var en körkonstert i Petrikyrkan så dit gick vi!
 
 
Det var en studentkör från Cambridge som var helt galet duktiga. Alltså verkligen!!! Och de avslutade med Sleep av Eric Whitacre som jag fullkomligt älskar. Jag har den på min ta det lungt-lista och den är så fin. Vilken rolig överraskning att de sjöng den. 
 
Sedan gick vi och handlade apelsinjucie till morgonen därpå för att sedan gå till Kao´s där vi skulle äta middag! Det var första gången jag var på Kao´s som är en vegansk resaturang, jag fick reda på den genom podden "sa du vegan?" och har velat testa den sen dess. Igår var det då äntligen dags! Vi åt svamprisotto och drack vin, mycket fin kväll. När vi kom hem till lägisen drack vi ett av teérna jag fått av mamma tidigare under dagen och så kollade vi på Berg och Meltzer i europa, ett till tips!
 
 
Och så imorse! Vi åt god frukost och kokade bland annat ägg för att få använda mina nya äggkoppar från Indiska. 
 
 
 
Mammas skulle gå vid halv fem så vi hade en hel dag att hitta på saker att göra. Vi promenerade runt i fina men kalla Malmö och tittade lite i affärer. Jag är ute efter kylskåpspoesi och var inne på Designtorget men där hade de slutat sälja det... Synd! Måste hitta det på något annat sätt, har alltid velat ha kylskåpspoesi. 
 
 
När de blev för kyligt gick vi till Lilla Kafferosteriet för lunch och fika. 
 
 
Jättejättegoda bullar hade de där!
 
 
När klockan slog lite mer gick vi till Centralen. Kramades hej då och sa vi ses om två veckor för de gör vi ju. Så fin helg!! Jäklar vilja bra helger jag haft på senaste tiden alltså... Nu ska jag ställa om min hjärna till tentaläge, salstenta i första medicindelkursen den 2:a april. Pepp. Eller? Nu kör viiii. 
 
Hoppas ni har det bra! Kram.
Dagbok., Fotografier., LIVSPEPP, Mat & gott. | |
#1 - - ISA:

himlans kalasbra helg hörrduuu. Mycket kultur! :)

Svar: Ja åh de va en sån bra helg! Helt omedvetet med all kultur men oj vad jag gillar sånt! :D
Frida

#2 - - Anonym:

MYYYYS /casper

Svar: JA!!
Frida

#3 - - Frida, ssk-student på Gotland:

Åh blir verkligen så pepp på att damma av min kamera när jag läser din blogg!! Lycka till med tentorna!

Svar: Men åh!! Fota är så himla peppigt att göra mellan pluggvarven! Och tack fina du! <3 (och jag känner mig så seg, jag ska skriva om musik! vill bara att du ska veta att jag inte glömt det hihi) kram!!
Frida

Upp