nu kan vi säga att vi varit på jorden

 
Jag har köpt ett odlings-set från ikea. Här är första resultatet! Undrar vad det är för jag glömde bort att märka ut vad som var vad... 
 
 
Mycket bra i en bild. 
 
 
Frukostmys! Gröt är mitt nya beroende, imorse gjord på havregryn och kruskakli toppad med frön och bär och så havremjölk till det. Igår lånade jag Renée Voltaires inspo-/kokbok. Gillar den massor redan och jag har så mycket nytt jag vill testa nu.

 ✎✎✎
 
Dag 4 av 5, snart har jag gått en vecka i skolan. Termin två på sjuksköterskaprogrammet i Malmö kommer nog bli kul, läskigt, hektiskt, peppigt, nervöst och fint. Nu ska vi ha teori fem veckor, sedan fem veckors praktik, sedan en vecka i skolan, och sedan ytterligare fem veckors praktik. Terminen avslutas med en megastor (får jag intrycket av) tenta i början av januari... Pluggfritt jullov blir det alltså inte. 
 
Jag ser fram emot detta! Det ska bli en spännande höst. Dessutom har jag massor av fint vid sidan av skola och praktik. Tänk att det ändå tog ett halvår att ställa om sig till detta nya liv och vad glad jag är att jag klarade det. Never give up, ett bra motto och så sant. Fast det krävs nog att en ska ha kommit ur jobbigheterna för att verkligen kunna förstå innebörden i det hela. Men när en klarat det klarar en allt. Vi är starkare än vi tror och aldrig aldrig ensamma. 
 
Nu ska jag lugna ner mig med pepp-euforin och fortsätta läsa nya bokklubbsboken (Kalmars jägarinnor), dricka te och mysa innan jag ska till skolan. Ikväll ska jag ha myskväll med den bästa jag vet eftersom han åker till Rom imorgon. Hoppas ni får en fantastisk fin septemberdag!
Upp