om en söndag på ribban, omstart och ssk-snack.

 
 
 
 
Hej! Och så blev det måndag igen. Juste en sak jag tänkte på imorse, jag har ju redan skrivit om vad jag tycker om hösten, att det liksom är min stora omstart. Min lilla omstart är måndagar. Klyschigt sagt ny vecka med nya möjligheter. Jag vet inte, tycker bara så mycket om känslan. 
 
Igår cyklade jag till Ribban för att träna. Lite springa, lite styrka. Och vilken träningsvärk jag har idag i både mage och axlar. Alltså betyder det att den värsta träningsvärksdagen kommer imorgon... Ändå skönt!! Älskar träning när den ger energi, det är påriktigt så fint. 
 
Annars har dagen inneburit skola. Vi har ett fullspäckat schema nu inför praktikstart, dagarna är i princip 8-17 varje dag, alltså nästan en helt vanlig arbetsdag men åh så trött jag blir i huvudet! Idag arbetade vi i grupp med case vilket vi kommer göra två gånger per vecka i fyra veckor framåt. Case utgår från att vi får ett patientfall med medicinsk journal och omvårdnadsjournal och att vi sedan fylleri en casemall med t.ex. sjukdomshisoria, diagnos, anledning till uppkomst av sjukdom, prognos osv osv. Faktiskt väldigt intressant för en lär sig så många nya medicinska termer och sjukdomar. Dock känner jag att jag har en del att plugga in men det känns också pepp. Tror jag ska ta och klicka hem lite kurslitteratur nu... Men varför ska det vara så dyrt?!
 
Ha det fint!
#1 - - ISA:

haha men jag är precis som du isf, älskar nystarter och "nya tag" ;)

Svar: men alltså visst är det så himla härligt!
Frida

Upp