Vego-pålägg med soltorkade tomater och basilika

När Shan var här för en vecka sen var vi i den supernajsiga ekologiska butiken i Västra Hamnen. Där kikade jag på olika vegetariska pålägg, bredbara sådana, och fick lust att testa att göra eget. Sagt och gjort, för nån dag sen experimenterade jag ihop ett vego-pålägg! 
 
Basen blev vita bönor och solrosfrön som jag mixade ihop med lite olja från de soltorkade tomaterna. Sedan delade jag soltorkade tomater och hade i tillsammans med massa basilikablad och lite lite pressad citron. Sen var det bara att mixa. Smakade av, saltade, pepprade, smakade av, hade i lite mer soltorkade tomater och basilika och smakade av tills jag var nöjd med smak och konsistens. 
 
Det blev så himla bra faktiskt! Nu har jag aldrig ätit vego-pålägg-spread som en kan köpa i butik men detta var verkligen gott. Att testa olika baser och smakkombinationer kommer bli superskoj! 

Och så här blev det färdiga resultatet på ett stycke knäcke!
 
Mat & gott. | |
Upp