Yayoi Kusma

Hej! Idag är det lördag och jag har varit i Malmö sen i torsdags. Onsdagen innan midsommar åkte jag nämligen upp till Stockholm för att hänga med min familj och träffa vänner. Fint! Nu snart börjar verkligheten med sommarjobb och såna grejer, känns bra men oj vad skönt det är att vara ledig då.

Jag tänkte berätta om onsdagen den 29 juni, dagen innan jag åkte hem. Jag och Dani träffades i stan och promenerade ut till Skeppsholmen och Moderna Muséet. Det är nämligen så att en konstnärinnan vid namn Yayoi Kusma har utställning där just nu, en utställning som tidigare funnits på Louisiana och som jag alltså väldans länge velat se. Äntligen fick jag chansen! Och vilken utställning, himla fin och häftig! Tyckte bäst om rummen med speglar en fick gå in i med olika konstverk på golvet eller hängandes från taket.

Dagbok., Genom mobilkameran. | |
#1 - - Lili:

Oj! Jäklar så häftigt. Det måste jag uppleva <3

Svar: Alltså ja! Så underbart!!
fgodling.blogg.se

Upp