Några av januaridagarna...

Söndag och mysdag. Jag har vaknat hos han jag tycker om så mycket, cyklat på isiga gator (sånt man gör som Malmöit), handlat, tvättat och nu sitter jag i sängen och kikar på lite plugg. Denna vecka känns otroligt lugn, vi har en föreläsning och på fredag är det tenta. Veckan kommer alltså innebära tentaplugg, träning och såklart veganmat eftersom den utmaningen börjar imorgon. Jag är pepp! 
 
Men! Låt mig visa lite vad som hänt på sistone. 
 
Igår snöade det i Malmö, första snön för i år. Det var dessutom ganska så väldigt kallt nu i veckan, -10, men oj vad mysigt jag tycker det är med sån kyla så länge man inte fryser. Inte ofta minusgraderna kryper ner så pass mycket här i Skåne. Bilden tog jag på väg hem från gymmet efter ett riktigt svettigt pass, så himla nice!
 
En bild från samma dag, snö, men inte alls så mycket.
 
För nån vecka sen var jag och Linnea lediga så vi åt bananpannkaksfrukost med massa goda tillbehör. Bananpannkakor är verkligen så underskattat, enkelt och superdupergott. Dessutom bästa sättet att rädda bruna bananer om man inte vill äta dem som vanligt vilket jag inte är så förtjust i.
 
Innan jul träffade jag Michaela som berättade om ett tre pussel med 1000 bitar var för 99 kr på Claes Ohlson. Och jag blev så himla pepp på att lägga pussel, något jag aldrig direkt gjort på riktigt. Jag köpte det där pusslen och började med motivet ovan. Underbart alltså, att bara sitta och leta efter rätt bitar och samtidigt lyssna på P3, vilken meditation! 
 
Tentaplugg som sagt. Kvinnor och barn. Nu är vi snart experter på menstruationscykeln, råd vid foglossning och könssjukdomar. Nästa vecka ska vi börja plugga på barn-delen av tentan. Känns ändå kul, jag känner rätt så mycket pluggpepp nu efter jullovet och det är ju såklart väldans himla jättebra! 
 
Nu ska jag dricka te och läsa, ha det fint!
 
Upp