Början på något nytt.

 
 
Okej, nu ska jag ge er en lägesuppdatering. Jag förstår att jag skapade en riktig cliffhanger med ett inlägg dagen innan skolstart och sedan helt tyst. Jag ska börja med att säga att det har varit en världsomställning helt klart. Att byta stad påverkade mig mer än vad jag innan kunde tänka mig. Valet av utbildning känns så oerhört rätt och den andra biten, att hitta fina människor, jobbar jag på. Men med en hel blanding av olika folk så känns ändå det bra! 
 
Det som varit jobbigt är all hemlängtan, att jag känner mig mer ensam än själv när jag är hemma i min lägenhet, i skolan är allt hur bra som helst. Den stora dippen hade jag igår och allt känns redan mycket bättre. Jag tror det är bra, att ha de där stunderna när en får släppa på precis allt för att sedan kunna se helheten istället för att koncentrera alla tankar och känslor till dit det gör ont. Jag har alltid bott med min familj, klart detta blir en omställning. En katt skulle inte varit helt fel... 
 
Men jag ska ge det tid, för över tid blir allt oftast mycket bättre. Det gäller att vänja sig, för jag tror faktiskt detta kan bli himla bra. Hoppas allt är fint med er!
#1 - - Emma:

Förstår helt klart att det är en omställning, trots att jag inte har upplevt det själv. Dock har jag bott själv och det var riktigt tufft i början, men som sagt man vänjer sig och man får livet att rulla på. Hoppas det kommer att gå bra i skolan! :)

Svar: <3!
Frida

Upp