true colors

Söndag igen, och mars, och nu har jag bott i Malmö i en och en halv månad. De två sista sakerna är väl det knäppaste kan jag tycka. Imorgon börjar vi en ny kurs för i fredags var det ju tenta för en annan. Det kändes faktiskt bra, om än väldigt seriöst. Min klass facebookgrupp hade under veckan svämmat över med massa frågor att få hjälp med och det var en ganska nervig stämning när jag kom till skolan i fredags. Så jäkla skönt när allt var klart! 
 
från vårens första riktiga dag nu i veckan.
 
Sen firade vi resten av dagen och på kvällen blev det en rolig förfest i Lund följt av en rolig utgång i Malmö. Och falafel innan jag tog bussen hem och somnade efter världens flummigaste facebook-konversation, som det ska vara alltså. Lördagen blev lika med Lejonkungen+glass+långpromenad i vårsol. Och söndagen har varit himla fin den med. Livet känns riktigt bra. 
 
från i lördags och min väldans drömmiga långpromenad.

Två ganska basicsaker, egentligen, jag har tänkt på de senaste dagarna har nog kommit att bli mina motton, hur klyschigt det än låter. Det ena är "det blir vad du gör det till". Hur simpelt var inte det? Men så så så sant! Bjuda på sig själv, dansa precis som du vill, skratta jättemycket och jätteofta är för tusan de bästa sakerna som finns. För mig är det så i alla fall och det tänker jag aldrig gömma undan. Kanske tycker nån nu att jag är en megajobbig optimist, och ja så kanske det är. Egentligen kanske jag bara verkligen vill ta vara på alla fina och peppiga stunder i livet, ja så är det. Och så får det bli. 
 
Den andra saken är något jag hörde när jag lyssande på Kvällspodden idag. Hanna och Amanda pratade om att en alltid ska ha låga förväntningar för då kommer en oftast alltid bli positivt överraskad. Jag tycker det ligger något så himla bra i det. Och absolut inte på ett negativt och trist sätt, att alltid gå runt och tänka att saker ska bli sämre än vad de blir, utan mer att ta saker som de kommer. Att ta livet som det kommer för herregud, en vet verkligen inte hur någonting kommer bli och det är en fin sak! 
 
 
Nu har jag nog flummat tillräckligt för ikväll. Nu ska lyssna på lite musik och pyssla med lite saker i lägisen innan jag ska soooova. Hoppas allt är fint med er, puss. 
Dagbok., Genom mobilkameran., Skrivet. | |
#1 - - johanna:

åh den promenaden ser verkligen drömmig ut! och Hannah och Amanda är ju bäst!!

Svar: malmö är himla fint!! ååh visst är dom!!
Frida

Upp