01. Nytänk, en lista och 2016

 
Hej alla fina! 

Nu var det ett tag sedan vi hördes och en hel del har hunnit hända sedan dess. December och juletiden har sprungit förbi så som den gör varje år och vi har klivit in i ny månad men framförallt nytt år. Snart har jag bott i Malmö i ett år. När hände det liksom. NU, det hände nu. Allt händer nu, så lev kära vänner, det är väl det här som kallas livet. 
 
Jag är nog ingen nyårslöfte-människa men jag tycker om att ha mål att sträva efter. Eller kanske inte mål, snarare viljor. Nuförtiden handlar det om livsfilosofier, hur jag ska forma vardagen så som jag drömmer om den. I år tänker jag på jaget. Efter ett minst sagt turbulent år med mycket nytt precis hela tiden är jag redo att landa. 2015 tog hårdare på mig än jag någonsin skulle kunnat ana, nu är det tid för att fokusera på själen. Här kommer en liten mini-lista över vad jag vill ha mer av 2016: 

- Att yoga och meditation ska bli en del av min vardag, tycker om det så så så mycket.
- Mer myskvällar, att sätta en tid och säga nu är det kväll och sedan bara göra bra-för-själen-saker. 
- Naturen! Havet! Cykelturer längst vattnet, skogspromenader i Bokskogen eller drömmiga vyer från Söderåsen. Mer sånt här tack, det är så nice. 
- Få rutin på dagboksskrivandet. 
- Sticka ett par vantar. 
- Mer tid för bloggen. Jag tycker ju om det här, skriva och fota och greja. 

Dåså. Välkommen 2016.
 
Dagbok., Listor. | |
#1 - - johanna:

tror det är mycket bättre med mål och viljor än löften. med mål kan man komma en bit på vägen och ta det lite i taget, löften kan kännas så påtvingade och då är det ju så lätt att det inte blir någonting istället. kram!

Svar: eller hur, så känner jag också. och bryter man ett löfte kan det lätt kännas som ett slags misslyckande även fast det inte är meningen från början. tror det handlar om att bygga livet så som en vill ha det, då är nya år en bra start att jobba ifrån liksom!
Frida

#2 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Lycka till med att nå dina mål! :)

Svar: Världens tack fina du!
Frida

Upp