En fredag i Köpenhamn


I fredags åkte jag och Charlotte över Öresundsbron till Köpenhamn. Underskattat det där, att bo 35 min med tåg från ett annat lands huvudstad, jag vill utnyttja det mer! Fast riktigt 35 minuter tid det inte, utan ganska mycket mer. Långhelg och superfint väder kombinerat och halva Skåne ville resa till KPH. 

Tillslut var vi framme och promenerade Ströget ner till Nyhavn där vi hittade en uteservering. Alltså solen värmde så himla mycket! Och jag brände mig lite på ena armen... Vi åt i alla fall goda smörgåsar och drack iste. Och lyckades kommunicera endast på svenska, inte för att det är världens svåraste när en har en meny att peka på om servitören inte skulle förstå, haha. 


Charlotte och jag! Så glad att denna människa valde att flytta till Lund och plugga till läkare där istället för i Linköping. Att bara ha 15 min med tåg i avstånd är så himla bäst.


Fina Nyhavn! Sen köpte vi glass och satt på kajkanten och pratade ett tag. Så mysigt och välbehövligt. 

Fina blommande träd såg vi! 


Och dena fantastiska kyrka som jag tror hette Marmorkyrkan. 

Så här såg det ut inuti. Mäktigt. Där satt vi en stund och tänkte på människor som var värda massa extra tankar just den dagen. Annars också såklart. 


Vi fortsatte vår Köpenhamns-upptäcksfärd och gick till kastellet. Älskar att alla träd bara exploderat i utslagnad denna långhelg! 


Sista turistmålet blev den lille havfruen! Första gången jag såg henne. Så himla mycket folk var det och det jag tänker nu är hur många bilder en själv är med på, på främlingars kameror... Hm.

Sen njöt vi lite till av solen innan vi tog tåget till Malmö igen. Vilket tog en och en halv timme pga de där himla grönskontrollerna. Ännu ett hm. Väl i Malmö tog vi bussen hem till Bella där vi var ett gäng som grillade, så mysigt slut på en himlans underbar dag!

Dagbok., Genom mobilkameran., LIVSPEPP, Resor. | |
#1 - - Daniella 🌙:

Åh vad fint! Du fångar alltid det finaste i din kamera.

Svar: Men gulle dig! <3
fgodling.blogg.se

Upp