om ett brödbak

Tillbaks på intranätet. Jag har hunnit med en Stockholmsvisit, massa plugg och kanske något mer. Och juste, vegan i 21 dagar har jag varit också! Har verkligen inget behov av att gå över till animaliska produkter igen så jag forsätter med det här. Måendemässigt känner jag ingen skillnad, om inte att jag mår lite bättre, alltså fysiskt. Att äta veganskt gör mig pigg! 
 
Igår bakade jag bröd! Ett brödbak som sträckte sig över två dagar kan man säga, i och med att det kalljäste i kylskåpet en hel natt. Morgonen efter fick det åka in i ugnen och wow wow wow, kanske var det det snyggaste brödet jag någonsin bakat. Berättar det helt utan skryt för det var verkligen så himla lätt att göra. Men snyggt, ja det blev det och jag ska visa er. 
 
Liksom kolla!!! Snyggt va? Det gräddades i gjutjärnskastrull, lite med lock och lite utan vilket resulterade i ett superknäckigt skal och en väldans god insida. Enkelt recept då det endast innehöll två sortes mjöl, jäst, vatten och salt. Detta kommer jag absolut göra igen med vissa modifikationer, toppenbra. 
 
Fotografier., LIVSPEPP, Mat & gott. | |
Upp