2014-listan

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? M a s s o r. Studenten, New York, Bråvalla, One Directionkonsert, roadtrip med bästi, kom in på en utbildning och planerade flytt till Malmö.
 

Vilka länder besökte du? (land) USA! Ibland hoppas jag på att det skulle varit fler och ibland trivs jag himla bra precis där jag är. Resa är något som kommer, jag har många platser jag skulle vilja upptäcka! Men jag reste så himla mycket i Sverige i somras och det var verkligen jättekul. En borde göra det mer. 

 

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015? Lite fler "upptäcka staden en bor i"-dagar.

 

 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 12 juni, alltså dagen då jag tog studenten. Den dagen kommer jag aaaaldrig glömma, vilken pepp! Fast också sjukt läskigt. Men nu har jag väl mer eller mindre förträngt alla läskighetskänslor, det brukar ju bli så med tiden.

 

Vad var din största karriärsmässiga framgång? Alltså... Jag skulle nog inte kalla vad jag gjort jobbmässigt i mitt liv en "karriär". Men jag kan ju tänka mig att jag i alla fall påbörjat en resa mot en riktig karriär i och med att jag börjar sjuksköterskeutbildningen i januari! Pepppppp.

 

Och din största framgång privat? Att jag typ lärt mig att uppskatta livet.. Känns väldans bra.

 

 

Vad spenderade du mest pengar på? Studenten och mat skulle jag kunna tänka mig.

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014? Slå mig hårt i ansiktet - Thomas Stenström, I´m a mess - Ed Sheeran, Bjurö klubb - Laleh, Money on my mind - Sam Smith och New York - Markus Krunegård.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Väldigt mycket berg-och-dalbana men i snitt väldigt mycket gladare än tidigare.

 

 

Vad önskar du att du gjort mer? I våras, att istället för att ha pluggångest för att jag inte pluggade utan typ tittade på serier, så skulle jag velat göra mer roligare saker. Typ umgås med vänner. Så mycket mer värt att lägga tid på det istället för att vara ensam med ångest kan en tycka så här i efterhand.

 

Blev du kär i år? Naaaj. Om en inte räknar Harry Styles hehe.

 

Den bästa tv-serien? Vänner och Orange is the new black!

 

 

Bästa böckerna du läste i år? *bläddrar i boklistan 2014 på mobilen*. Bästa böckerna jag läst i år har varit Himlen börjar här, Alltings början, Me Before you och Nyckeln!

 

Den maträtt du åt oftast 2014? Oj eeeeh. Har testat så många nya recept i år vilket är fantastiskt. Det jag dock åt mest skulle jag säga var spenatsoppa, en stark kandidat när en bara inte kommer på vad som ska lagas. Undra vilken som kommer bli min vanligaste maträtt nästa år när jag kommer bo själv...

 

Något du önskade dig och fick? Men alltså typ allt bra som hände! Önskade mig ett bra år och fick ett bra år.

 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Hur illa det än låter så kommer jag inte ihåg? Jag vet att det var en på en skoldag och jag vet att jag blev superfint firad på morgonen i skolan av mina vänner. Men mer? Näe, jag tror inte det hände något mer speciellt än det den dagen.

 

Högsta önskan just nu? Mer snöööö. ÄLSKAR vädret just nu. Sol, kallt och snö, bästa kombinationen.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nja, alltså jag är tveksam. Nu när jag tänker tillbaka så ser jag att det var ett väldigt fint år. Visst finns det småsaker som jag kanske skulle önskat annorlunda men vem vet, då kanske något annat hade blivit annorlunda. Jag är nöjd.

 

 

Vad fick dig att må bra? Musik och att träffa kompisar när allt kändes dåligt.

 

Vem saknade du? Farmor mest.

 

Vad är du mest stolt över? Mig själv kanske. För att jag klarade den där himla våren. Och mig själv som medmänniska om en kan säga så. Tycker jag har utvecklats väldans mycket på det planet även om det finns massor kvar att lära, men sånt är viktigt tycker jag. Sen, big up till precis alla mina nära, ni är fantastiska varenda en av er. <3

 

 
G O T T N Y T T ÅR <3
Fotografier., Listor. | |
#1 - - johanna:

alltså så fint!! gott nytt år käraste du, nu gör vi 2015 till ett guldår!!!

Svar: <3!! men alltså DETSAMMA!!
Frida

Upp