Om Flottsbrodagen.

Igår var det ju röd dag och vi var lediga så vi i klassen bestämde oss för att hänga vid Flottsbro. Grilla, spela kubb, prata, skratta, spela brännboll och fotboll och massor mer. Bara ta vara på den sista tiden som NF11. Här kommer en bildbomb från gårdagen, som var så himla fin, och blåsig.
 
 
Jag och Jossan kom lite senare men innan hade de andra grillat och haft det mysigt. Vi tände elden igen, vilket inkluderade en hel del tändväska och nära döden upplevelser både då och senare under dagen, och grillade marshmallows.
 
 
Julia, Sara, Jossan, Anna-Li, Elin och Dani grillade marshmallows (vad ska jag säga...? Stavade "marsmellos" först... hehe).
 
 
 
Andreys marshmallow började brinna.
 
 
Vi gjorde s'mores!
 
 
Julia.
 
 
De andra hade handlat innan, saker att grilla, läsk, chips och kakor. Bara massor av goda saker. 
 
 
Sedan hände en kanske inte så bra sak. Som de barn vi är lekte vi inte nudda mark i en klätterställning, på väldigt stort allvar såklart. Då gick August axel ur led vilket var det mindre roliga som hände... Det hade hänt förut, om det är så kan det lättare hända igen. Som tur var hade vi bil så Selma, Pau, Johan och Elisa åkte med August till Karolinska i Huddinge. Och allt gick bra ska jag säga, efter väldigt mycket väntetid på akuten.
 
 
Vi andra var kvar och Dani, Julia, Andrey och jag bestämmde oss för att gå upp för hela Flottsbrobacken.
 
 
Det var verkligen jobbigare än vad vi trodde, plus att det blåste så himla mycket. Är det bara jag som tycker att det är svårare att andas när det blåser så där jättemycket?
 
 
Dani!
 
 
 
 
 
Äntligen uppe!! Åh, utsikten var så himla himla fin. 
 
 
Photobombing.
 
 
Hoppbilder är obligatoriskt. Sedan kan en undra vad som hände med mitt hår.
 
 
Haha, en mindre lyckad hoppbild...
 
 
Där nere var alla andra! De körde kubb...
 
 
... så vi var med när vi kom ner. Dock vet jag inte vilket lag som vann för jag vaktade våra saker från alla fåglar, men under tiden jag var med var helt klart mitt lag bäst!!
 
 
Sedan grillade vi mer mashmallows och Calle råkade kliva ner i en bäck med sin ena sko så Andrey tillverkade en ny av en kaklåda och grillpinnar. Även om det ser ut som ett tortyrredskap som skulle platsa i Saw.
 
 
Haha, så himla snyggt, skrattade så mycket åt detta.
 
 
Fina klasskompisar.
 
 
Alltså korvbröd kan absolut vara den absolut godaste saken att grilla! När klockan slog mer åkte några hem medan vi andra var kvar. Vid halv nio packade vi ihop och åkte i Jossans bil till Karolinska för att möta de andra. Efter en liten stunds väntande var August äntligen klar på sjukhuset så då åkte vi alla i två bilar till McDonalds för mat. Sedan tog jag och Pau bussen hem och jag tror aldrig att jag har varit så trött i mitt liv som jag var då. Hade en så jäkla fin dag med världens bästa klass! 
 
Hoppas ni får en superfredag, jag ska se Miley Cyrus ikväll!
Ha det fint!
Dagbok., Fotografier. | |
Upp