När Shan kom på besök till Malmö

Hej!!
 
Åh, äntligen lite frihet. Omtentan är skriven och det kändes ändå bra. Jag var helt ledig idag och de va en så underbar känsla att bara få göra precis det jag ville när jag ville. Jag och Linnea såg sista avsnittet på säsong 3 av Bron, så himlans bra och så väldigt spännande. Längtar ofantligt mycket tills den nya säsongen kommer. Idag ska jag jobba kväll, mitt sommarvikariat är ju slut men jag hoppar in som vikarie och det känns ändå helt okej. Imorgon är jag ledig men ska ladda inför MIDNATTSLOPPET som är på lördag. Waaah är nervös/peppig som tusan. Igår hämtade jag ut mitt startkit så nu är det verkligen på riktigt.
 
Men...
 
för några veckor sedan var Shan på besök hos mig i Malmö och s å k l a r t fotade vi en massa. Och jag vill visa! Vi hade det så himla mysigt, cyklade runt en massa, åt falafel, lagade goda middagar och såg på braiga filmer. En typisk väldans bra myshelg helt enkelt. 
 
Jag hade hittat massa najsiga recpet som jag ville testlaga och det första blev svarta bön-quesadillas med guacamole och färskpotatis i ugn. Mm mm mmmm!

Detta åts framför en film, tror vi såg Precious den kvällen. Hemsk men ändå fin och viktig film. 

Falafellunch åt vi en dag, får en gäster långväga ifrån måste en visa det nästan mest Malmöitiska som finns!

Kanske kanske skymtar en massa regn på denna bild för när vi precis ätit upp så började det spöregna, alltså verkligen ett sånt där riktigt skyfall.
 
Som tur var vi nära Stadsbiblioteket där vi tog skydd och kikade på hur fint det är. Blir nästan lite mållös varje gång jag kommer in i denna salen. 
 
Vi gick ett varv i ett av bibliotekts rum och tog varje bok som inspirerade oss, vilket blev en hel del. Så mysigt att sitta på bibliotek och kika i massa roliga braiga böcker medans regnet öser ner utanför. 
 
En annan dag. Lite grått väder men vad gör det när en kan gå på fotopromenad. Något vi är väldans bra på. 
 
Vi styrde stegen (cyklarna) mot Malmös kanske mysigaste gata.
 
Sen hoppade vi på cyklarna igen och begav oss ner till västra hamnen och fotade ännu mer. Och handlade ingredienser till kvällens middag, krämig citronpasta med halloumikrutonger. Alltså så gott, måste visa er det någon gång! 
 
Dagen därpå var vi riktigt slöa och tog det väldans lungt innan jag följde Shan till centralstationen, sa hej då och cyklade sen för att jobba ännu ett kvällsjobbapass. Men oj vilken fin helg vi hade! Trots saker som händer utan att en kan göra nåt åt det. Vad bra det blev, eller hur Shan?
 
#1 - - Shan:

ÅH alltså bästa helgen!! Det var så mysigt, och hade det guld!! Comin back to Malmö ASAP!!!! Tack för allt ❤️❤️❤️😍

Svar: <3 <3 <3 !!!
fgodling.blogg.se

Upp