och så kom hösten (snart)

Och visst kom sommaren på besök en sväng till, men i mitt huvud är det snart höst. Finns nog inget mysigare när sommaren går över till höst tycker jag. Löv på träden som sakta gulnar och lägger sig spritt över marken samtidigt som det där kvällsljuset i guld skiner igenom trädkronorna fortfarande fulla av de gröna löv som ännu inte gett med sig till hösten. I och med det, höst och eventuellt krispigare luft, blir jag sugen på grötfrukostar igen. Som den ovan tillexempel, havregrynsgröt med antingen kruksakli eller vetekli och så toppad med hallon, banan, jordnötssmör och pumpakärnor. Någon slags växtmjölk på det och jag är nöjd. 
 
Idag laddade jag med en grötfrukost, om än en lite sen sådan. Idag är ju nämligen dagen D, idag springer jag midnattsloppet. Är så pirrig inombord men samtidigt väldans pepp, det här ska bli kul. För att inte glömma något ska jag lägga fram allt jag behöver, knyta fast chippet på ena skon, välja vilka tights jag ska springa i och packa sköna kläder att dra på sig efter loppet. Jag minns inte senaste gången jag sprang ett långdistanslopp men jag minns känslan. Pirret innan, halvt ångestfylld, halvt peppad, starten när alla sätter igång, när klungan skingras och en blir ett med sitt eget huvud. Beslutsamheten att genomföra det en påbörjat blir alltid så mycket starkare vid lopp och tävlingar. 
 
Nu fortsätter min lugna lunk, strax innan 22 går min start, jag har alltså ingen som helst stress på mig. Bokläsande och kanske en lätt promenad längst allén på kyrkogården, så får det bli!
 
Dagbok., Fotografier., Mat & gott., Träning. | |
Upp