Sista jobbhelgen och om i torsdags

I skrivande stund sitter jag på jobbet och tar det lite lungt innan en hektisk kväll drar igång. Jag har bara två arbetspass kvar nu för imorgon är sista dagen på mitt vikariat och det känns härligt. Dessa sju veckor har verkligen varit superfina och jag är så glad över att jag fick möjlighet att jobba på hemtjänstens Mottagningsteam! Nu är jag mer än pepp på lite riktig ledighet, vilket jag får på tisdag efter den himlans omtentan. Åh, jag bara längtar tills dess!

I torsdags var jag ledig och tillbringade några timmar på stadsbiblioteket för plugg tillsammans med Linnea. Spegelselfies under toalettpauser är obligatoriskt! Dessutom: ny kimonoliknande sak som jag hade på mig, tycker den är så fin så fin och himla skön.

När det var lunchdags gick vi till Gustav Adolfs torg och kikade på det himla stora utbudet av matställen som finns där under Malmöfestivalen. Tillslut bestämde jag mig för en libanesisk vegetarisk tallrik, så så så gott var de. Falafel, friterad blomkål, vinbladsdolmar och tabbouleh bland annat. Älskar sån typ av mat!

På kvällen spelade Miriam Bryant på Stortorget och det kikade vi på jag, Mattias och Linnea. Så rackarns bra!!!

Fin och bra dag, i torsdags. Nu peppar jag sommarens näst sista arbetspass. Kram!

Upp