dagen innan berlin

En månad sen jag kikade in här nu. Senast vi hördes hade jag precis skrivit en superstor tenta, nu när vi hörs igen har jag precis fått reda på att jag klarade samma tenta. Så galet skönt. Våren kanske inte riktigt är här om vi tänker värmemässigt, men ljuset är här och gör livet lättare. Min favoritgrej just nu är ljusa kvällar, på något sätt tenderar solen att alltid komma fram mot kvällen, älskar det. 

I helgen var Johanna här i Malmö och det var så väldans mysigt och bäst. Imorgon åker jag och mitt sjuksköterskegäng till Berlin för en välbehövlig paus i kandidatuppsatsskrivandet och jag är bara så glad. Att resa utomlands är ju alltid lite extra pirrigt och peppigt och nu var det något år sedan jag reste. I en gul skrivbok dokumenterar jag resor jag gör och senaste jag skrev om var när jag och Mattias var i Amsterdam. Igår lästa jag lite av det jag hade skrivit när jag packade och oj vad kul det var. Massor av saker jag inte kom ihåg av mig själv men plötsligt mindes så himla tydligt när jag läste det. Just därför vet man att boken fyller sin funktion, jag hoppas historien om Berlin blir lika bra.

Åh, idag har jag verkligen svårt med koncentrationen. Mina tankar flyger hela tiden iväg åt olika håll, det blir lätt så när något roligt ska hända... Eller när man är nervös för den delen också. När någon känsla tar över lite och vill göra sig påmind är det svårt att hålla den där balansen. Jag funderar på att gå ut och träna en stund, köpa nödvändigheter på Apoteket inför resan och sedan ta nya tag med uppsatsen. Hm, ja, så får det kanske bli. 

Har jag berättat att jag och Mattias ska till Island förresten? Ja men ni förstår ju, en till jättepeppig sak att se fram emot och en hel del att planera och göra research om. Men oj vad jag ska fota där.... can´t wait!

Dagbok. | |
Upp