water under the bridge

Tisdag 17 januari. Igår var första dagen på termin 5. Overkligt att jag är sjuksköterska om ett år! Terminen som är framför oss är en teoritermin, projektplan, examensarbete och en medicinkurs. Jag ser fram emot det och tycker det ska bli kul men mycket plugg kommer det ju blir. Förra terminen var ju praktiskt taget endast praktik så detta väger verkligen upp. Bra eller dåligt, oavsett är det den sista teoriterminen för sjuksköterskeprogrammet. 
 
Just nu håller vi på med massa statistik och vetenskapliga artiklar i skolan. Det är väl kanske inte mina favoritområden, men det går. Igår köpte jag nytt block och en fin mapp, new start. Jag har också en väldans fin kalender för 2017 vilket är så nice. Orange är den, en av mina favoritfärger. 
 
Och hur går det med veganutmaningen? Jo tack, jättebra faktiskt. Alltså som sagt, egentligen är det inte så stor skillnad från vad jag "brukar" äta. Passar på att testa många nya recept vilket jag älskar. Här ovan är en favoriträtt jag har fastnat för, vietnamesiska vårrullar med dipp. SÅ. GOTT. 
 
Nova och jag hängde i sängen för nån dag sen. Kolla vad mysigt och avslappnat hon ligger. Det är verkligen en så himla bra grej med att bo med en katt, man blir inspirerad till att bara ta det lungt och slappa. Speciellt härligt är det ju såklart med en spinnande katt bredvid.
 
Två träningsrelaterade grejer jag sysslade med förra veckan! Ett riktigt tufft gympass och lite badminton. Nu tror jag dock att jag håller på att bli sjuk vilket verkligen känns så tråkigt. Klockan är 21.19 exakt just nu och när jag är klar med det här inlägget ska jag faktiskt gå och lägga mig. Sömn är den bästa medicinen, alltid. 
 
Ha det fint!
 
#1 - - Daniela:

Åh! Jag har också en orange kalender, lovar att vi har köpt likadana haha. <3

Svar: Åh!!! Säkert! <333
fgodling.blogg.se

Upp