S Ö D E R Å S E N

 
I tisdags åkte jag och Mattias till Söderåsen som är en nationalpark här i Skåne. Ungefär en timme från Malmö med bil, hur bra? För det var kanske världens finaste ställe, helt galet fin natur. Och något av det bästa jag vet, utsikter. Att stå högt upp med världens utsikt är bara för mäktigt. Jag hade med min kamera och försökte fånga allt det fina på bild, ni ska få se. 
 
 
Eftersom det var mitt i veckan och semestern är slut för de flesta mötte vi inte många där. 
 
 
 
Jag fick berättat för mig av Mattias som var guide (hehe) att Sveriges renaste vatten fanns där. En kunde dricka iskallt vatten från en bäck och det smakade väldans bra.
 
 
Att detta är Sverige, fattar inte??
 
 
Vi hittade den bästa klippkanten att sitta på, det kändes nästan som att flyga för utsikten var natur natur natur. Även bästa stället att ta drömmiga bilder på. Wiho.
 
 
 
 
 
Tänk att åka hit på hösten!! Alla träden i olika färger och höstsolen. 
 
 
Vi hade med oss lunch och det smakade så så gott. Det är något att ge sig ut på äventyr och hitta någon fin plats för matpaus. Älskare. 
 
 
Världsfina Söderåsen! Vi sa hejdå till och åkte sen till Biltema och IKEA för att köpa cykellampor, glas och en matlåda. Typ. Ett äventyr det med, jag tycker om båda två. Hoppas ni har det fint!
Fotografier., LIVSPEPP, Tips. | |
#1 - - Ebba Möll:

Gud så fint!!!

Svar: Men åh, TACK!!
Frida

Upp