Bibliotekskort och den inre kartan.

Hej! Idag hade jag tre punkter på min att göra-lista. 
 
- Åka bussen från mig till skolan (så att jag på pricken vet hur jag ska göra imorgon)
- Ta mig till Stadsbiblioteket och fixa lånekort
- Handla
 
Insåg precis att dessa tre saker bloggade jag ju om igår att jag skulle göra... Men det blev ändå så mycket mer! "Projekt: lära känna Malmö" kallar jag det. Såklart kommer det ta tid, det ser jag också fram emot, och efter idag så har jag i alla fall lite mer grepp om staden än tidigare. 
 
 
Så, bussturen tar 14 minuter. Vilken lyx! Det var dessutom inga problem som helst att hitta skolan, men tyvärr (och av förklarliga skäl, hallå söndag!) kunde en inte gå in i byggnaden. Det enda som oroar mig inför imorgon är att hitta till aulan. Egentligen säkert inget att oroa sig över, jag menar jag kommer antagligen inte vara den enda där... Men ändå! Tänk om jag har missuppfattat allt? Snälla säga att det är normalt med katastroftänk dagen innan en börjar högskola eller universitet. 
 
 
Jag promenerade runt planlöst men ändå västerut för det är så biblioteket förhåller sig till skolan. Upptäckte Triangeln (tågstationen efter Malmö C) och en superfin galleria precis bredvid! Sen rörde jag mig vidare med förhoppning att hitta biblioteket och det gjorde jag ju såklart! Bibliotekskort check. Fint var det men jag fortsatte min upptäcktsfärd och får komma tillbaka någon annan dag (kommer hända).
 
 
Med nyvunna kundkaper om hur området såg ut tog jag en annan väg tillbaka till Triangeln, inte direkt svårt. Så kul att promenera på gator en aldrig någonsin sett! En kort bussfärd senare var det "storhandling" som gällde. Nu har jag i alla fall salt och sånt. Imorse åt jag havregrynsgröt utan en nypa salt i, för jag hade ju inget, ingen hit för mig. Och juste, jag har precis ätit middag. Kan ni gissa vad det blev? Pasta med pesto, exakt som igår. Haha, men åh, jag är alldeles för nervös för att kunna tänka på mat men vill inte svimma imorgon pga spänning, då är pasta pesto en väldans bra lösning. 
 
Nu ska jag måla naglar, läsa och försöka att inte tänka på imorgon. 
 
Dagbok., Genom mobilkameran. | |
#1 - - Emma:

Spännande upptäcktsfärd :D det kommer gå bra imorgon. Lovar!

Svar: Det gick bra! Men allt är så nytt och huuur ska en kunna bearbeta allt i huvudet, ibland blir det för mycket på en gång...
Frida

#2 - - Nora:

Katastroftänk är 100% vanligt!! och du kommer ändå kommer fixa detta, för du är bäst och löser allt och jag hejar på dig massor <3

Svar: <3!!!!!
Frida

#3 - - Frida, ssk-student på Gotland:

Hur har det gått för dig? Hittade du till aulan? :)

Svar: Det har gått bra!! Jag hittade till aulan och jag klarade uppropet! Nu har allt dragigt igång på riktigt, men det är inte bara skolan som är ny utan också staden och allt med att bo själv. Det har varit lite kämpigt men nu börjar jag komma på banan igen!
Frida

#4 - - Milla:

Hoppas allt har gått bra med upprop och introduktion mm. ska bli spännande att läsa om :D

Upp