När saker och ting börjar falla på plats.

Hallå! Kanske kommer jag skriva det här om och om igen men nu börjar bitarna falla på plats. Alltså, att byta stad blev en mycket större omställning än vad jag kunnat tänka mig... Säger jag så här efter en vecka i Malmö, haha! Det har varit några väldigt kämpiga dagar, men så måste de ju få vara ibland. Nu ska jag visa er bilder från veckan!
 
Malmö Stadsbibliotek, alltså wooooow. Blev så himla inspirerad där, sitta och plugga i timmar liksom, det är sånt en vill göra på bibliotek. Speciellt ett sånt som detta.
 
Jag menar, kolla fönstrena!! Älskar sån här arkitektur, när det känns som en är utomhus fast en är inomhus. Och ser ni i högt i tak det är, jämför med människorna och bokhyllorna. Hit kom jag i alla fall i fredags efter skolan då jag slutade tidigt. Skrev ut viktiga papper och sånt där. Och ja, jag försökte plugga men det slutade liksom med att jag satt och lyssnade på sagan om ringen-musik och tittade ut genom fönstret för att få den där dramatiska känslan... Bra det med.
 
Det här är min sovhörna och min ena vägg! Vimplarna är nog mitt bästa köp ever och den nya annanas-planschen med, båda från Lagerhaus. Och annanas-planschen på rea till och med, det gillar en nybliven student. Danis och mitt fotoautomatsfoto får pryda väggen med såklart. Min mini lägis börjar sakta men säkert kännas mer jag och det känns fint.
 
Idag har jag träffat Ida från min klass (är klass det rätta ordet??) och vi hade det jättemysigt med lite titta i affärer, promenad genom Malmö, lunch och massa prat. Sedan sa vi hej då och jag promenerade till Västa hamnen för att kolla in vart Orkanenbiblioteket låg (det största Malmö Högskolabiblioteket) och sedan gick jag till vattnet.
 
Så himlans fint alltså. Idag var det sol och blå himmel och det var solnedgång när jag kom fram. Älskar att se Öresundsbron, vill så gärna åka över till Danmark! Tur att jag bor så nära nu... Jag skulle verkligen vilja bo någonstans närmare vattnet också, om inte nu så i framtiden vart jag än bor. 
 
 
Nu ska jag förbereda lite inför imorgon och sen sooova. Det har hörts en speciell ljudslinga i huset i kanske en halvtimme men nu tror jag hen som spelat har lagt av, eller så har jag tappat hörseln pga så enformig ljudslinga?! Det var inte ens en låt haha. Ha det fint!
#1 - - Frida:

FINA BILDER! Jag hoppas att allt går bra för dig och att du börjar komma på plats klokt. Jag har läst igenom några av dina inlägg och hoppas att hemlängtan blivit mindre jobbig. Angående det enorma ansvaret man har som ssk är jag rädd! Men det kommer att umana en själv och man kommer att utvecklas. Skickar en massa pepp och kramar!

Svar: Men alltså TACK fina du!!! Jag kommer säkert säga det här varje dag i resten av mitt liv haha, men åh nu känns allt mycket bättre. Det är en berg-o-dalbana fortfarande men med färre djupa dalar nu haha... Vilket känns fint!! Och hemlängtan är absolut något en måste vänja sig vid tror jag, det får ta tid. Men visst! Ansvaret som ssk kommer säkert utveckla en så jäkla mycket! Så glad att jag ändå har flera år och massa praktisk kvar innan en legitimation... Så mycket att lära!
Nu svarar jag på två kommentarer i en! Ja det känns galet lyxigt med egna bussaronger, allt blir snäppet mer verkligt då! Har ni haft praktik än? Åh vad roligt att du tycker det hihi! Jag tänker att jag kan göra ett musikinlägg för att visa mina favoriter och så! :D Kram!
Frida

#2 - - Emma:

Det biblioteket var liiiiite annorlunda mot de vi har, haha. MÄKTIGT.

Den ananasplanschen och vimplarna har jag också i sovrummet :D

Svar: Hahahah! Så sjukt mäktigt!

Åh vad roligt att de va exakt samma!!
Frida

#3 - - Daniella 🌙:

Du tar så fina bilder <3

Svar: Men alltså tack så himla mycket <3!
Frida

#4 - - Milla:

Det är mycket i början men man kommer in i det snabbare än vad man tror :D Minns när jag började och jag bara önskade att tiden kunde flytta fram 3 månader eller nåt så man känner att man är inne i allt och det har blivit en vardag! och det gjorde det ju snart också :)

Upp