Omvårdnadsprocessen.

Idag hade vi föreläsning om omvårdnadsprocessen, alltså hur vi som sjuksköterskor ska gå tillväga för att ge en patient den bästa möjliga omvårdnaden. Och kanske var inte föreläsningen den mest peppiga i sig men innehållet desto viktigare. Det är nu jag börjar inse på riktigt hur jäkla viktig sjuksköterskerollen är och hur stort ansvar en har! Så himla häftigt, men samtidigt skrämmande. Många tankar snurrade i mitt huvud under föreläsningen. Visst, det vi gick igenom var relativt basic och det var inte svårt att förstå, men jag inser hur himla mycket jag har att lära. Och så inser jag hur gärna jag vill lära mig, detta känns verkligen rätt. 
 
 
Livet som sjuksköterskestudent. | |
#1 - - Emma:

Jag tror inte att jag tänkte så mycket i början på utbildningen, det är bra att du gör det redan nu. Jag började förstå lite smått i termin 3 om vilket stort ansvar vi har. I termin 5 förstod jag verkligen allvaret och det känns ju såklart nervöst. Ett tag kände jag att jag borde utbildat mig till usk, men jag ville något mer, och där med ansvaret. Kramis!

Svar: Vad skönt att höra att jag inte är ensam i tänket! Blir både pepp och skrämd av allt ansvar vi kommer ha... Men som du säger, jag vill något mer! Klart vi klarar det. Kram!
Frida

#2 - - johanna:

åh vad fint att ni kommit igång på riktigt nu. hoppas du kommer trivas megabra med allt!!

Upp