Om två (fyra) 08:or i Malmö.

Jag har haft en så himla fin helg! Förutom megabra "hälsa på i Malmö"-människor så är det ju nästan vår?! I alla fall så mycket soligare om dagarna och hur glad gör det en inte. Dock kan jag verkligen inte uttnyttja det till max då jag har en hemtenta att skriva som ska in på fredag... Och massor av seminarium... Då får en helt enkelt sitta inomhus, förslagsvis vid ett stort fönster så en kan titta ut i alla fall. Fast de är lite deppigt det med. Äsch snart är det fredag och i helgen kommer min mamma på besök, ska bli så så kul! 
 
Här kommer en bildbomb från helgen, ha det fint! 
 
I fredags slutade jag runt ett och då mötte jag upp Charlotte nära skolan. Åh så efterlängtad hon var, vi hade inte setts sen innan jag flyttade. Som i och för sig är typ två månader, jättelång tid på ett sätt men samtidigt så himla kort. Vi åt falafelrulle (jag) och kycklingrulle (Challe) och satt på en parkbänk i solen och tog igen massa. Sedan promenerade vi runt i ett lite kyligt Malmö innan vi tog bussen hem till mig och drack te. Mys!!
 
Runt lunchtid på lördagen kom även Dani ner från Stockholm, så kul!! Jag mötte upp henne på centralen och sedan åkte vi hem till mig och drack te. Haha, vilken variation från gårdagen, men känner ni mig så vet ni att jag gillar te. Dani med. Charlotte bodde hos Bella och hade oturligt nog tappat sin plånbok tidigare under dagen. 

Trots det tog vi fyra tåget till Lund så Charlotte och Dani skulle kunna spana in den staden i pluggsyfte. Vi besökte dom kyrkan, väldigt mäktig. Jag vet inte riktigt hur det kommer sig men jag besökt tre olika kyrkor tre dagar i rad under helgen. Fina är de i alla fall och jag tycker det kyrkdoften är så himla mysig, typ stearin och psalmböcker. 

De gångerna jag varit i Lund tidigare har jag inte direkt sett staden, men det gjorde jag nu, oj oj vad fint precis allt är. Drömmer om att bo i varenda en av de där gulliga små husen. 

Blommor! 

Vi gick en himla lång promenad för att hitta "huvudbyggnaden" för Lunds universitet, men hittade det här huset istället, som också var väldigt häftigt. Sedan fortsatte vi följa Google maps för att gå till punkten där den kanske visade vart huvudbyggnaden låg. Men icke, det visade sig vara ett parkeringshus och inget mer... Så vi gick tillbaka i jakt på ett café.

När vi nästan var nere på stan igen såg vi ett vitt stort hus. Huvudbyggnaden. Haha, världens omväg hade vi gått men å andra sidan sett väldans mycket mer av Lund. Sedan fikade vi, tog tåget tillbaka till Malmö och senare åkte jag och Dani hem till Bella och Charlotte förföris. 

På kvällen gick vi ut i Malmö, Slagt hette klubben. En så så så rolig kväll. Och dansgolvet vi hänge på precis hela kvällen spelade bara schalermusik så en kände igen nästan allt allt allt vilket är typ bäst. Efter nattmat och första bussen hem i gryningen sov jag och Dani några timmar innan vi skulle ut och se lite av Malmö innan hon skulle flyga hem på kvällen.

Men först, kolla här. Åh vilka underbara människor de två på sidorna är. <3

Som sagt, söndag = se Malmö-dag. Vi såg Turning torso, en drömmig eko-mataffär och västra hamnen. Och stadsbiblioteket, min skola och Triangeln. Och ett Espresso House, nej, två till och med. 

 
Havet är bäst ingen protest. 

18.30 gick bussen till flygplatsen så jag och Dani var tvugna att säga hej då. Gillar verkligen inte att säag hej då, men jag har blivit bättre på det sen jag först hade flyttat. Min söndagskväll bestod sedan av te och musik, två livsnödvändiga saker, det hjälper ju i alla fall lite när en inte är på topp. Nu ska jag återgå till tentaplugg, puss!
Dagbok., Genom mobilkameran., LIVSPEPP | |
#1 - - Julia:

Älskar att du använder ordet nattamat, känner bara skåningar som säger det (istället för fyllekäk) SÅ gulligt!!! 😍

Svar: hahahhaha men ÅH <3 <3 <3 hallå saknar dig!!
Frida

#2 - - agnes:

tack fina Frida för peppen! jag har också tentaperiod nu, så hoppas det kan ta över tankarna lite. stor kram!

Svar: <3!!
Frida

Upp