Veckosummering 2 & 3

Jag slänger ihop förra veckans praktik-veckosummering för jag tänker att dessa två veckor har varit rätt så lika. Tiden går fort hörrni! Nu har jag redan haft praktik på vårdboendet i 3 veckor... Alltså är det bara två veckor kvar. Dessutom har jag fått reda på vart jag ska ha min sjukhuspraktik, det blir en urologi-avdelning på Malmö sjukhus. Mycket spännande. 
 
Majoriteten av dagarna jag haft praktik dessa två veckor har jag gått med undersköterskorna. Eftersom jag inte har någon tidigare omvårdnadserfarenhet har det varit sjukt bra och lärorikt. Dessutom väldigt roligt eftersom det är mer patientkontakt än vad en har som sjuksköterska på ett boende. Det är intressant att se vilka personligheter de äldre har, hur de vill ha sin frukost, om de är morgonmänniskor, hur de vill ha sängen bäddad osv. Så många smådetaljer som var och en har för sig, men det har ju alla, både de på boenden samt du och jag. Inte för att jag inte fattat det innan, men det är häftigt hur tydligt det är trots att en inte längre kan gå eller kanske prata. 
 
Hmm vad har jag mer tänkt på... Faktiskt inte så mycket. Jag tycker det känns bra. Sjuksköterska känns verkligen som världens bästa jobb men däremot kanske jag inte skulle vilja arbeta på ett boende till att börja mer. Men tänk, om jag inte haft denna praktik hade jag inte vetat det! Dock är det ju väldigt roligt oavsett. 
 
Nästa vecka blir det mer sjusköterskeinriktat, nu när jag har mer kött på benen och känner alla, både personal och boende, så känns allt väldigt peppigt! 
 
Nu är det fredag och det känns fantastiskt. 
Ha det fint!!
Livet som sjuksköterskestudent. | |
Upp