Bokskogen

Igår slutade vi tidigt så på eftermiddagen åkte jag och Mattias ut till bokskogen. Det är som det låter, en skog med massa bok. Nackdelen med Malmö är just att det inte finns någon skog riktig i närheten, vilket jag saknar. Det kan bli ganska platt häromkring. Men! En bit utanför finns det massor av skog, underbart. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
✼✼✼ 

Vi har haft så himla himla bra föreläsningar de senste dagarna! Jag berättade ju om att vi för någon dag sedan skulle ha föreläsning om onkologi, alltså cancer, och den var helt fantastisk. I slutet fick vi se en video från UngCancer och den var så väldigt berörande. Jag hade sett den innan men satt ändå med tårar i ögonen. Idag har vi haft föreläsning om demens och diabetes, ytterligare två intressanta områden. Dessutom två inspirerande föreläsare enligt mig, vilken lyx. 
 
Nu är det bara två veckor kvar till vår VFU, verksamhetsförlagda utbildning. Jag ska börja med fem veckor på ett vårdboende, spännande. Allt känns så nytt och tiden går så snabbt, det kommer säkert de där fem veckorna också göra. Sedan väntar en vecka i skolan och sedan ytterligare fem veckors praktik, men då på antingen en medicinavdelning eller en kirurgavdelning. Börjar fatta att detta är på riktigt nu. 
 
Nu kallar sängen, jag är så himla trött.
Godnattkram!
 
Fotografier., Livet som sjuksköterskestudent. | |
#1 - - Moa:

Världsbäst hopp vill ju!! :)

#2 - - johanna:

åh vad kul att komma igång med praktik, det måste ju verkligen kännas på riktigt då precis som du säger. massa massa lycka till!! <3

Svar: ja men verkligen, det gör det!! och åååh, tack tack tack fina! <3
Frida

Upp