raw food

Jag skrev ju att jag lånade en bok här om dagen, Reneé Voltaires bok "Peace, love and food". En bok om mat helt enkelt. Ni kanske inte ungått Reneé Voltaire-produkter finns i affären, massor av superfoods, spännande oljor, granolas och massor mer. Men det jag vill skriva om är raw food för det är vad denna bok har introducerat mig för. 
 
Jag har alltid tyckt att raw food har verklat... komplicerat? Att det tar mycket tid och effort. Det har helt enkelt inte varit så himla lockande. Men nu ni, vad pepp jag är på att testa massor av raw food rätter! Som vanligt snöar jag in mig fullständigt på någonting jag tycker verkar intressant så antagligen är det detta som kommer få min tankekraft lite extra de kommade dagarna. Jag såg en dokumentär tidigare i kväll om en kvinna som åkte på en typ av raw food-retreat i tre veckor. Spännande!! 
 
Anledningen till att jag vill testa allt detta är viktig att poängtera. Jag tror jag har insett det nu, jag vill göra det för att må bra. Jag vill få energi, bli piggare och få bättre kontakt mellan mitt sinne och min kropp. Visst låter det flummigt men jag är övertygad om att det går. Praise the kropp liksom, alla har ju bara en och den kommer en ha hela livet så varför inte ta hand om den lite extra. Så nu drar jag ut på receptjakt, skriver handlingslistor och planerar och har mig. Jag älskar det!! 
 
Mat ska vara till för att ge glädje och framförallt ge energi, att orka leva, andas, dansa, lyfta en tekopp. Ja ni vet, allt sånt där som är värt. Och juste, alla är vi olika och mår bra av olika saker, detta är ju bara min filosofi. Ha det fint!
Mat & gott. | |
Upp