20. En tisdag i april klockan 08.19


Tisdag. Att ställa väckerklockan på 06.00 med tanken att börja 08.15 visade sig bli en lite extra speciell morgon. Insåg att jag börjar ju faktiskt 09.30 vilket gav mig en och en halv timmes extratid. Fantastiskt, så himla bra att komma på det efter en ätit frukost, druckit te (med skummig sojamjölk) och hunnit fixa i ordning sig. Jag är inte ens ironisk, den här morgonen är en dröm!

Igårkväll förberedde jag en chiapudding, så det blev dagens frukost toppat med banan, hallon och pumpafrön. Tror chiapudding är min nya hang up och är så pepp på att testa olika varianter och smaksättningar. Frukost är ju kanske dagens bästa måltid men jag har varken haft peppen eller orken att göra nåt spexigare än typ gröt den senaste tiden. Nu så. 
 
Ha en underbar tisdag!
 
Dagbok., Fotografier., Mat & gott. | |
#1 - - Daniella 🌙:

Hur gör du din chiapudding, har du något recept du vill dela med dej av? :)

Svar: Jag brukar ta 2 dl av någon växtmjölk, typ havremjölk. Och två msk chiafrön. Blanda blanda blanda. Och juste, oftast kanel och kardemumma på måfå så mycket jag känner för! Stå i kylen över natten och sen tycker jag det är gods att toppa med goda frukter och kanske jordnötssmör för att få mer smak! :D
fgodling.blogg.se

Upp