17. För ett år sedan

I slutet av mars kom min mamma på besök hit till Malmö. Vi var kulturella och gick på både museum och körkonsert i en kyrka, åt vegansk middag på Kao´s, promenerade i lite kyligt men lite soligt väder, gick på opera och fikade på Lilla kafferosteriet. Så mysigt!
 
✼ Så här såg min lille etta ut, utan gardiner och en väldigt klurig placering av säng. Dock kan jag inte riktigt säga att det är världens skillnad från nu, min säng är placerad på ett annat sätt, jag har gardiner istället för klänningar och liiite mer möbler. Men snart flyttar jag ju, mitt nya rum kommer jag göra mysigare och mer jag.
 
✼ En favoritsyssla var att upptäcka Malmö i form av podcast-promenader. Till exempel i Västra hamnen.
 
✼ Jag, Tara och Mattias tog tåget över Öresundsbron och besökte fina fina Köpenhamn. Promenera runt, kika i affärer och sitta i solen vid Nyhavn med en glass i handen, typiskt bra bestyr. Skulle gärna göra om det nu!
 
✼ Så kom Charlotte och Dani på besök! Sjukt bra grej. Vi tre plus Bella tog tåget till Lund för att hänga, fika och kolla in Lund som studentstad. Vi promenerade runt ca hela Lund och letade efter en byggnad som visade sig hade legat bredvid domkyrkan som var det första vi kollade in. Lita inte på Google maps hörni. På kvällen Malmö igen, och en riktigt rolig utgång. Tänk att Charlotte pluggar i Lund nu, så så så glad över det!
 
✼ Någon gång åt jag glass med den här filuren och så blommade det fint. VÅR <3.
 
✼ Den 25 april såg det ut så här utanför mitt fönster, jag tänker främst på allt grönt och blommigt! 19 dagar kvar till samma datum i år, undra hur det kommer se ut då... 
 
När jag tänker på alla de här händelserna så känns det verkligen inte som det gått ett år, men samtidigt, jag är på en helt annan plats i livet än vad jag var då och jag skulle nog säga att jag inte är samma person som då. Mycket fint har hänt, mycket fint har jag sett men samtidigt har många mindre fina stunder funnits. Det är nog det som kallas livet och jag skulle inte vilja vara utan något av det som har hänt. 
 
Våren 2016 kommer bli så fin så fin, det är jag fullkomligt övertygad om.
 
Dagbok., Fotografier., Genom mobilkameran., LIVSPEPP, Listor. | |
#1 - - Daniella 🌙:

vad fint du hade det i din etta ändå, med girlangerna och upphängda klänningar. och vilket fantastiskt ljus lägenheten hade!

Svar: men tack fina du! ja när du säger det så inser jag det, himla bra ljus!
fgodling.blogg.se

Upp