En ny period

Från och med nu kommer nog min tillvaro se rätt så likadan ut ett tag framöver. Jobb varvat med plugg varvat med löpträning. Den 23 augusti skriver jag en omtenta, måttligt peppad är jag inför det, och 27 augusti går starten för mitt första Midnattslopp. Kombinationen detta ovan plus att jag jobbar fram till den 21 augusti betyder fullt upp. Jag bara inser hur underbart det hade varit om jag hade haft en hejdundrande disciplin på allt jag gör, nu blir det mer att jag styrs av mina känslor och hur stor lust jag har att göra saker och ting...

Tentan ser jag som en enda stor repetition, jag har ju liksom redan pluggat inför den en gång tidigare. Nu får jag göra samma sak men gå in lite djupare i allt jag läser, försöka komma ihåg mer och trycka in det jag tyckte va onödigt att ens läsa förra gången. Tentan handlar om en salig blandning av gruppsykologi, ledarskap, genus, ekonomi och kvalitet. Låter det intressant? Peppar mig själv med att om jag klarat tentan är jag på riktigt klar med halva sjuksköterskeprogrammet, aaaaah!!

Midnattsloppet känner jag mig i fas inför. Jag har sprungit massa de senaste veckorna, efter mitt långa sjuklings-uppehåll i våras, och det känns riktigt peppigt! Svinjobbigt när jag väl är ute på mina löppass men underbart när jag är klar, kan kika på runkeeper och se att träningen ger resultat. Igår köpte jag mig ett par trådlösa hörlurar som sitter perfekt när en rör sig, yes vad kul! Musik måste jag ha i öronen och jag har även påbörjat en springlista på Spotify med endast snabba låtar. Milen under 60 minuter ska det allt bli.

Upp