09. Massor av ord och om den stundande flytten.

Åh, jag har försökt börja skriva inlägg efter inlägg här i några dagar nu men det går inte bra alls. Antingen känner jag världens flow men sen plötsligt känns allt så fånigt att jag är tvungen att radera all text och logga ut, ibland orkar jag bara inte fortsätta efter en liten paus. Så himla synd men det blir som det blir, är det inte så?
 
Just nu sitter jag och blickar ut mot en fantastisk solnedgång, himlen är en blanding av blå, gul och rosaröd. Alltså betyder det att solen tittade fram idag, och det var nog tur eftersom allt annat har varit trist. Denna tid på året är verkligen inte min kopp te. Jag längtar så otroligt mycket till sol och knoppar på träden. Kanske en sväng till Köpenhamn för att promenera längst fina gator och bara njuuuuta. I solen såklart. 
 
Nästa vecka åker jag till Stockholm för några dagar och jag kom på att det är precis det jag behöver just nu. Komma bort, se något annat, omväxling omväxling omväxling. Det kommer bli fantastiskt och jag ser redan extra mycket fram emot tågresa. Att åka tåg är ju en favoritgrej för mig. 
 
Och kameran då! Jag har tappat fotandet så himla mycket och det är ju synd. Knepigt nog är det fotandet som alltid blir bortprioriterat när det är för mycket annat som snurrar i huvudet. Kanske kan det bli ett vårlöfte, att knäppa lite mer kort?
 
Sista grejen då... Jag ska flytta!! Sista maj går mitt nuvarande hyreskontrakt ut, en bit kvar men våren går ju alltid snabbt. Sedan flyttar jag in hos min vän Linnea! Hon har precis köpt en finfin lägis, en tvåa, och jag ska hyra ett av rummen. Fantastiskt känns det. Med tanke på hur mycket hela den här boendegrejen har tärt på mitt huvud since hur länge som helst så kan jag nästan inte beskriva lättnaden att det kommer bli så himla fint. Äntligen. 
 
Skulle ju bara in för att ropa hej, jag finns fortfarande!
Hoppas allt är fint med er, måndagskram!
Dagbok. | |
Upp