10. Söndag

Efter en vecka som bara sprungit iväg känns det nu väldigt bra att sitta placerad i soffan med tända ljus och regn som smattrar mot fönstret. Söndagsmys utan en minsta gnutta ångest. Kanske beror det på att vi bara har snälla saker i skolan, iförsig en himla knepig B-uppsats, men ändå, en vet liksom vad en kan förvänta sig. Kanske känns allt så fint eftersom jag åker till Stockholm på onsdag. Eller så beror det helt enkelt på att jag och Mattias var på Ikea idag, kanske världens sämsta idé eftersom ca resten av Skåne hade tänkt samma sak. En anledning att uppskatta lugnet här inne just nu. Oj, lät verkligen så himla gammal där. Ser inget fel med det hehe. 
 
Snart borde jag verkligen återgå till mitt artikelläsande. Tur att mitt och Christians ämne är så pass intressant att det inte känns så himla jobbigt att läsa de där artiklarna. Vi ska nämligen skriva vår B-uppsats om hur patienter med Crohn´s sjukdom upplever sin livskvalitet. I korta drag är en B-uppsats en litteraturstudie, vi ska alltså läsa massa forskning om en viss frågeställning vi själva väljer och sedan ska vi på något vänster analysera detta och komma fram till en slutsats och ett svar på vår frågeställning. Något sånt. Teoritermin var det... Tänker mest att det bara är att bita ihop och skriva den här uppsatsen för i höst kommer det med största sannolikhet bli så mycket roligare i och med att vi ska ut på sjukhuset igen. 
 
 Bästa ladda batterierna-myset ovan. Te, blodapelsin och podcast! Mitt favoritte för tillfället (för kvällen hehe, sånt kan ju ändras så snabbt) är ett rött från Kobbs. Så gott! Idag lyssnade jag på en sprillans ny podd dessutom, Elsa och Hannahs podd. Ett tips, jag tyckte den var himla mysig och ett världsbra sällskap till mitt tedrickande och virkande. HÄR kan ni hitta den.
 
#1 - - johanna:

vad härligt att livet verkar kännas fint. det är du värd. kram

Svar: men gos, tack tack tack, du är fin!
fgodling.blogg.se

Upp