Regn, Pokémon och en himla massa växter

Häromdagen laddade jag ner Pokemon go efter påtryckningar av min pojkvän och samhället. Eller, egentligen va det inga påtryckningar allas men det kan ju kännas så i och med hypen kring Pokémon-spelet nu. Jag kände i alla fall att jag var tvungen att ta reda på vad det var och så blev det. Vädret va himla dåligt men jag och Mattias begav oss ut på Pokémon-promenad ändå. Det dramatiska vädret gjorde allt väldans fint! Regnjacka löser allt, det är nog mitt bästa Malmötips.

Och några Pokémons hittade vi! Jag körde bilen och Mattias skrek "stanna!" titt som tätt för att en sällsynt pokemon dykt upp. Lite svårt att göra det på en trafikerad väg dock... Ska utforska spelet lite mer snart!

Två nya sticklingar har jag! Till vänster elefantöra och till höger palettblad. Palettbladet tog jag från en planta i Mattias strappuppgång. Vet inte alls som jag gjort rätt och om dessa kommer börja rota sig men jag hoppas hoppas!

Och igår, vilken pangdag. Jobbade till fyra och sen åkte jag och Linnea ut till svågerstorp där vi åt middag på Ikea, tog den obligatoriska Ikea-rundan och handlade massa fint från Plantagen! Jag köpte den stora växten i kopparkruka längst till vänster, så himla himla fin tycker jag! Nu börjar mitt rum komma igång på riktigt och det känns fantastiskt.

Ikväll kommer mina föräldrar till Malmö, kul! Ha det fint.

Dagbok., Genom mobilkameran., LIVSPEPP, Mat & gott. | |
Upp