11. Tre nya ting.

Hej fina! Hur är det med er? Hos mig är tempot högt med fortsatt uppsatsskrivande och massa annat. Börjar tycka att våren kan komma på riktigt nu. Behöver sol så himla mycket. Nu när jag tänker efter, förra onsdagen såg jag knoppar som börjat slå ut på ett par buskar vid busshållplatsen. Så jag håller ut. 
 
För några veckor sedan köpte jag mandelolja som ett experiment för mitt ansikte. Har varit så himla torr nu under vintern och ingen ansiktskräm har liksom gjort jobbet. Jag hade hört om mandelolja och jag måste även medge att det känns himla bra att det är 100% olja och inga andra tillsatser. Fantastisk om detta fungerar tänkte jag. 
 
Och blev superbesviken i början. Kändes som att mandeloljan gjorde mitt ansikte ännu torrare på nåt märkligt vis. Men jag gav inte upp utan tänkte att det är en vanesak. Nu tror jag invänjningsperioden är över! Mitt knep är att inte ta för mycket och sedan att massera in det i huden riktigt noga! Och ha tvättat anisktet precis innan. 
 
Lite mer nytt, ett bokfynd! Jag köpte Kristoffer Ahlströms bok Ett liv för lite på bokrean för 69 kronor och tyckte det kändes utmärkt för en bok jag länge velat läsa. Dock kommer nog den få stå på hyllan ett tag men så länge kan ej ju beundra det världsfina omslaget!
 
Egalias döttrar till vänster är vår bokklubbsbok för tillfället. Tycker den är så roligt skriven och precis rätt i tiden. Boken utspelar sig i ett samhälle där det råder ett matriarkat, männen bär pehå och ordet kvinniska används istället för människa. 
 
Till sist, ett nytt plagg! En jeanskjol med knappar hela vägen köpte jag på BikBok förra veckan och är himlans nöjd med mitt fynd. Precis vad jag har letat efter, a-linjeformad och perfekt färg. Och juste, det obligatoriska hålet på ena strumpbyxetån... Sökes: strumbyxor som inte går sönder på tårna!
 
Ha en fin måndag! 
 
Böcker., Införskaffat., Kläder och sånt., Tips. | |
Upp