12. Om flytten.

I helgen hjälpte jag och ett härligt gäng Linnea att flytta. Flytta in i lägenheten hon har köpt där jag kommer bli inneboende om ungefär två månader. Och oj vad jag längtar. Det var så kul att få hjälpa till med flytten och samtidigt fundera över hur det kommer bli sen. Något jag funderar mycket över just nu är hur jag vill ha mitt rum, hur det ska inredas för att bli så där jag och mysigt. Det saknar jag faktiskt. När jag fortfarande bodde hemma var jag verkligen nöjd över mitt rum då jag fick till den där mysiga platsen att bara kunna vara i.
 
Nu har jag ju bott i min lilla studentetta i lite mer än ett år men kan väl säga att jag aldrig riktigt känt mig helt hemma. Ett rätt så medvetet val ändå då det känts som jag alltid varit påväg härifrån, och så lade jag aldrig ner särskilt mycket energi att få det hemtrevligt. Det är ganska mysigt, men inte så mycket hemma. Jag saknar någonstans att verkligen känna mig hemma på. Nu är jag så himla spridd, det är som att jag har en bit av mig själv på så måna olika ställen. Fint i sig, ibland känns det bra, ibland känns det mindre bra. 
 
Men! Nu har jag ju något stort fint att se fram emot. Jag ska ju faktiskt flytta och jag ska ju faktiskt få skapa min aldelles egen oas igen. Som jag ser fram emot det. På min pinterest har jag börjat kika och samla inspirationsbilder på fina ställen och växter ska jag ha! Läste en artikel som listade massor av växter som är bra att ha i sovrum då de har positiva effekter på luften och sånt. Låter ju förträffligt. 
 
Här kommer lite inredningspepp jag är väldans sugen på!
 
Kommer kanske ha en perfekt potentiell läshörna och behöver därför en trevlig fotölj. Den röda i sammet är ju bara så himla fint, skulle väldigt gärna vilja hitta något liknande. Och växten till höger står på inköpslistan, faktiskt en av växterna i den där listan jag hittade. Svärmors tunga heter den om jag inte missminner mig. 

Här nedanför finns lite skrivbordsinspo. En stringhylla hade inte varit helt fel tänker jag nu... Fint! Tycker lösningen med hörnhyllorna till höger var himla smart och fin! Vi får se... Åh vad jag överanvänder ordet fint just nu. Men allt är ju så... fint!

 
P.S. Idag blev vi klara med första slutgiltiga utkastet av vår b-uppsats. LYCKA!!
 
LIVSPEPP | |
Upp