13. En eftermiddag i Lund.

Hej hallå! 
 
Åh vilken härlig dag. Vid halv tolv tog jag en buss mot Lund. Vad jag saknar att åka buss en längre stund, det är så himla mysigt på något vis. Att hinna läsa, lyssna på bra musik eller bara filosofera och titta ut genom fönstret är så himla underskattat. Nu för tiden cyklar jag ju bara massor, alltså ingen tid för läsningen. Men istället betar jag av massor av poddar och mycket bra musik, fint det med. Jag är inne i en musik-period just nu och lyssnar nog mest på Laakso för tillfället. Så så så bra och i maj ska jag och Mattias gå och se dem spela på Babel. Pepp!!
 
I alla fall. Väl i Lund hoppade jag av bussen och mötte Charlotte, vi hade nämligen planerat att äta brunch på Sydskånska nationen. Men så blev det inte, efter 30+ minuters köande kom vi fram till kassan och fick veta att maten var slut. Så himla surt och vi som var så hungriga... Istället cyklade vi in till stan och åt grillad smörgås på Patisseriet. Gott! Och så tog vi igen, mycket mycket prat. Ute hade det hunnit bli klarblå himmel och sol så vi promenerade ner till St. Jacobs stenugnsbageri och köpe varsin kardemummabulle och varsin kaffe för att sedan sitta längst den soligaste väggen någonsin (domkyrkan) i kanske tre timmar. Ni hör ju hur drömmigt det var. 
 
Klockan slog gå hem tid så vi kramades hej då och jag tog tåget hem till Malmö igen. Sen jag kom hem har jag hunnit äta middag, diska undan allt från gårdagens pizzabak och tittat lite på tv. Såklart aktivt förträngt att förbereda mig inför slutseminariet för våra b-uppsatser vi har imorgon... Och nu är jag så trött att jag mest vill sova precis nu nu nu. Om jag tar mig i kragen och är effektiv så får jag gå och lägga mig alldeles strax, tänker jag. Vi får väl se hur det blir med det. 
 
Hoppas ni haft en fantastisk söndag! 
 
Dagbok. | |
Upp