En FAN-helg i Malmö

Världens bästa mysigaste helg! Förra helgen hade jag ju finbesök här i Malmö av Alice och Nora. Och hur bra blev det inte. Fy vad jag tycker om de två alltså. 
 
På fredagen hämtade jag dem ganska sent på flygplatsen och efter lite drama att försöka ta sig ut med bil från parkeringen var vi på väg till metropolen Malmö. Alltså fy vad jag skämdes, allt som kan gå fel gick fel vid den där bommen man skulle ta sig ut genom. Började tvivla starkt på min förmåga att köra bil i den stunden, så illa var det. Men många skrattanfall blev det, glad att jag hade så fint moraliskt stöd i bilen!

Lördagen inleddes med mysfrukost i sakta mak och sedan tog vi bussen till västra hamnen för promenad, lunch och fika. Juste, ett tips, beställ inte apelsin-choklad-fappinon från Espresso House, enligt mina smaklökar ingen hit. Efter en mysig caféstund promenerade vi in mot stan för att kika lite i affärer. Alice och Nora hittade fina saker på Emmaus medan jag köpte ett litet flingsalt-kar på Systrarna Grene. Klockan var eftermiddag och vi passade på att handla middagsmat innan vi tog bussen hem till mig. Efter allt promenerande var så himla trötta så blev det någon timme vila, underbart. Middag och eurovision avslutade kvällen. Vi hade lagat bulgursallad med massa massa grönsaker och till det halloumi och en vinegrett med färsk vitlök. Gotti! 

Nästa dag inleddes likt lördagen med långfrukost och fix. Sen skulle vi på museum! Moderna muséet närmare bestämt och alltså... herregud så konstiga utställningar det var där just då. Ibland blir konst bara allt för abstrakt att det är svårt att ens få någon känsla väckt av det. Men eftersom det var kardemummabullens dag lämnade vi de konstiga utställningarna och gick till Lilla Kafferosteriet för att fika. Ett väldans bra Malmö-tips förövrigt, urmysigt fik! Efter goda bullar och varm dryck var det dags att dra sig mot Mattias för att låna bilden igen. Med några affärsstopp på vägen såklart (designtorget, jag vill ha allt). Vid kvart i fyra kramades vi hej då på flygplatsen, världens finaste vänner alltså. Alltid alltid vill jag ha de två i mitt liv. 
 
Dagbok., Genom mobilkameran., LIVSPEPP, Mat & gott., Tips. | |
#1 - - johanna:

åh vilken fantastisk helg!!!

Svar: alltså ja ja ja!!!
fgodling.blogg.se

Upp