Vad som händer just nu

Hej! Tycker att bilderna ovan sumerar hur mitt liv är just nu. Massa massa plugg och andra viktigheter som att tvätta och flytta. För ja, nästa vecka flyttar jag! Så himla pepp och så himla kul ska det bli. Två veckor framöver kommer mitt liv vara himla hektiskt med den stundande flytten och den stundande tentan. Men efter det är jag friiii och då är dte plötsligt sommarlov och Håkan på Ullevi. Fantastiskt ska det bli. 
 
Skolan består just nu av ett relativt stort grupparbete och en tenta om 2,5 veckor. Gruppredovisningen har vi i för sig på tisdag vilket är himla skönt för efter det är det tentafokus som gäller. Det är tentan som är det stora och kanske svåra men jag känner mig *peppar peppar* ganska lugn just nu. Igår fick jag ett himla bra pluggflow och tänker att om jag bara håller i detta så kommer det gå bra. 
 
Det är faktiskt ganskla intressanta ämnen vi har tenta på men som alltid blir ju allt lite tråkigare och segare om en inte själv får bestämma att en vill göra det. Gruppsykologi, genus inom vård & omsorg och ledarskapsteori, visst låter det inte sååå himla illa? Sedan har vi också ekonomi och styrning, säkert viktigt men inte alls lika kul. Men, tänk att jag snart är klar med termin 3 på sjuksköterskeprogrammet...

Den stora frågan alla ställer sig: Vart tog denna vårtermin vägen? 
 
Kolla förresten molnen på den här bilden. Så dramatiska och så fina! Från min balkong som snart inte är min längre. Jag inståg i söndagsnatt att jag faktiskt flyttar nästa vecka, det had eliksom inte slagit mig innan. För i helgen hade jag ju finbesök, Alice och Nora var här. Jag har varit så inställd på det och tänkt att jag tar tag i alla saker som rör flytten efter denna helg. Och så plötsligt har helgen gått. Snacka om snopen jag blev. Men glad såklart.

Jag och Linnea, som jag flyttar in hos, kommer vara stödhem åt en fin liten katt vid namn Nova. Hon är nio år gammal och har inte haft det så bra där hon tidigare bott. Igår fick jag träffa henne och efter en stund tryckandes under sängen kom hon fram och hälsade. Världens sötaste och gosigaste, tror jag kommer trivas otroligt bra med att bo med en katt.
 
Upp