2017

2017 dag tre. Klockan är 01.15 och jag tänkte att kanske kickar jag igång denna blogg lite detta året. Jag vill i alla fall testa, skriva och fota och visa är ju sånt jag tycker om så varför borde jag inte? Det är prestationskraven och stressen i brist på foto-/skrivlust som gör det hela knepigt ibland. Men varför behöver jag det kan en ju tycka. Så det är därför jag nog vill ha den här platsen som ett litet ventileringsutrymme. Det skulle ju kunna bli nåt fint och bra tänker jag. 
 
Men som sagt, nu är klockan mitt i natten och jag kan. inte. sova. Har försökt och försökt men både huvudet och kroppen går på högvarv, då finns det liksom inte mycket att göra åt. Och jag har verkligen inte tålamodet att bara ligga och vänta på sömnen. Det är då tankar om sånt här slår till, vilken tajming va. 
 
Jag kan ju passa på att ge er en update i mitt lilla liv. Imorgon (eh idag) börjar skolan igen men egentligen har vi det ganska knapert med föreläsningar fram tills nästa fredag då det är sista tentan för termin 4. Kvinnor och barn handlar den om, vilket ändå är intressanta kurser så förhoppningsvis blir det kul med tentaplugget. Månndagen den 16 januari börjar mitt sista år på sjuksköterskeutbildningen vilket känns... Ja, hur känns det igentligen? Overkligt. Men kul tror jag. En vän till mig blir klar om nån vecka så jag har verkligen någon som jag kommer kunna rådfråga och prata med om allt sånt här som är när man nästan är klar fram tills man verkligen är helt klar. Det känns väldans bra, nära och bra expertis! 
 
Något annat kul som händer snart är att jag ska göra en utmaning tidningen VEGO startat. Vegan i 21 dagar. Jag är pepp på att testa nya recept och verkligen testa att äta helt veganskt en period. I för sig tror jag inte det kommer bli en så stor förändring i min kost förutom att jag lite mer aktivt kommer tänka på vad jag lagar och så. Kul att inte göra det helt själv, idag gick jag med i en grupp på facebook angående detta, stöd, pepp och tips kommer en hitta där. Dessutom har jag pratat med Shan och han är också på att göra utmaningen, då kan vi peppa varandra. Något jag skulle vilja testa är VioLifes veganska ostar, har hört att de är riktigt bra och goda. Åh vad kul det kommer bli dessa 21 dagarna!
 
Men hörni, nu ska jag ge sömnen ett försök till. Vi hörs igen snart, ta han om er tills dess.
 
Avslutar med en bild på mig och den gosiga knäppa Nova. Hej!
 
Dagbok., Livet som sjuksköterskestudent. | |
Upp