Bandkollaget

Helgen innan termin 5s största tenta får jag den ondaste sorten av ont i halsen. Fy alltså. Helst av allt vill jag stänga av min hjärna som börjar bli ganska stressad över både tentan och det kommande uppsattsskrivandet. Gillar inte denna känslan. Och att bli sjuk på det, alltså nej nej nej.

Igår var dock en fin dag som fick tankarna att skingras för några timmar, vårstämma med Boelspexarna. Alla nya chefer valdes in och vi åt middag tillsammans, som jag hade varit med och lagat. En typiskt jättemysig eftermiddag och kväll som resulterade i en trött Frida. 

Och tröttheten sitter kvar i kroppen än idag. Nu har jag dock tagit det mogna beslutet att sova någon timme istället för att sitta och gäspa framför mina himla flash-cards. Får liksom ut lika mycket av plugget när jag sover som när jag faktiskt pluggar. Det förklarar ju en del. 

Såna här stunder längtar jag efter jobblivet, känslan av att inte ha något man måste göra när man kommer hem. Den känslan, åh den är underbar. På så sätt längtar jag till i sommar, som kommer innebära en hel del jobb, men samtidigt en hel del lediga förmiddagar och kvällar utan några måsten. Wow, som jag ser fram emot det.

Och bli frisk. Ledighet och att blir frisk ser jag fram emot. 

Dagbok., Genom mobilkameran. | |
Upp