För i sprickorna kommer ljuset in, jag tror man kan kalla det gryning.

Med detta fina gäng plus några till som inte syns på bild åkte jag till Berlin med!

En solig morgon utanför vårt hostelfönster. 

Drömmigt god mat på Dada falafel (tror jag det hette?!). Är helt inne på falafel just nu, ska laga egen nästa vecka!

Vi kikade på Holocaust Memorial en eftermiddag (och snittade 19.000 steg om dagen vilket är en himla massa).

På lördag eftermiddag åkte vi hem, jättetrötta och väldans slitna. Men kul har vi haft.

Världsfin utsikt från mitt flygplansfönster precis innan vi landade på Kastrup.
 
Fyra dagar utanför Sveriges gränser och jag får redan sommarkänslor. Trots att våren inte riktigt vågar visa sin varma sida ger flygplatser och "cabin crew take your seats" mig semestertankar. Fler weekends, det skulle jag verkligen vilja ha. Tre fyra dagar i en främmande stad är perfekt ombyte och det finns ju så många ouptäckta. På min städer jag vill besöka-lista just nu står Lissabon och Paris högt. Men såklart peppar jag Islandsresan om nästan exakt en månad något oerhört. 
 
Massa bilder och filmer från Berlin har jag, det ska bli fint att få sätta tänderna i dem och redigera massa och klippa ihop en liten härlig film. När jag har tid. För nu börjar slutspurten på examensarbetet på riktigt, om två och en halv vecka ska det vara inlämnat. Men det känns bra, såklart hade jag hellre varit ute i solen, men fortfarande känns det bra. Förhoppningsvis är min lille kropp äntligen helt frisk så att jag kan bli stark igen. Och snabb. Blir avis varje gång jag ser löpare springa i Pildammsparken, snart så. Ikväll ska jag på jazzkonstert på Mineral här i Malmö och det ska bli mysigt. I helgen kommer mina föräldrar på besök och det längtar jag till!
 
Dagbok., Genom mobilkameran. | |
Upp